Όταν σκεφτόμαστε να ετοιμαστούμε για μια πρόκληση, συχνά σκεφτόμαστε τη φυσική προετοιμασία: Ένα προπονητικό πρόγραμμα που θα προετοιμάσει το σώμα μας για την επικείμενη πρόκληση.

Η προπόνηση του σώματος είναι πολύ σημαντική, ειδικά αν θέλουμε να αποφύγουμε τραυματισμούς. Ωστόσο, το σώμα μπορεί να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν περισσότερο, αλλά αν το μυαλό πει όχι, αυτό μπορεί να είναι το τέλος της πρόκλησης μας.

Όταν προετοιμαζόμουν για την πρόκληση του Vuelta a Espana το 2018, όπου θα ποδηλατούσα σε κάθε εταπ της Vuelta,  λίγες ώρες πριν από τους επαγγελματίες, ήταν απολύτως απαραίτητο να προετοιμάσω το μυαλό μου για αυτό.

Ειδικά, δεδομένου ότι το 80% των ανθρώπων που ήξερα μου είπε ότι αυτή η πρόκληση ήταν βασικά αδύνατη. Η πρόκληση με δίδαξε πολλά για την ψυχολογική προετοιμασία για τις μεγαλύτερες προκλήσεις της ζωής μου και θέλω να μοιραστώ αυτήν τη γνώση (η οποία ισχύει και για άλλους τομείς της ζωής).

Κάντε το για το σωστό λόγο

Γιατί θέλετε πραγματικά να κάνετε αυτήν την πρόκληση; Όσο ισχυρότερος είναι ο λόγος σας, ειδικά όταν είναι απαραίτητο να γίνει, τόσο υψηλότερες είναι οι πιθανότητες να αντιμετωπίσετε τα πιο δύσκολα σημεία της πρόκλησης.

Γράψτε στον εαυτό σας ένα γράμμα ή φτιάξτε μια λίστα με όλους τους λόγους για τους οποίους θέλετε να πετύχετε στην πρόκληση και τι αντίκτυπο θα έχει για εσάς. Πώς θα νιώσετε όταν πετύχετε; Φανταστείτε πώς θα αισθανθείτε όταν διασχίσετε αυτήν τη γραμμή τερματισμού.

Ετοιμαστείτε να αντιμετωπίσετε τις αδυναμίες σας

Κανείς δεν είναι τέλειος, και πολλές φορές υπάρχουν μέρη της πρόκλησης που δεν σας αρέσουν ή ακόμη και περιφρονείτε, αλλά είναι μέρος αυτής και δεν μπορείτε να την αποφύγετε.

Ας πούμε ότι δεν σας αρέσουν οι αναβάσεις και μετά από 6 ώρες διαδρομής στην πρόκλησή σας, αντιμετωπίζετε ότι το μεγάλο βουνό που όλοι είπαν ότι είναι πολύ δύσκολο. Εάν ξεκινήσετε την ανάβαση και σκέφτεστε πόσο το μισείτε, θα είναι μια πολύ μεγάλη, μακρά ανάβαση.

Προετοιμάζοντας το μυαλό μας για μεγάλες προκλήσεις

Είναι καλύτερα να πείτε: «Ίσως να είμαι λίγο πιο αργός στις αναβάσεις, αλλά θα είναι φοβερό εκεί και θα ανέβω για να απολαύσω τη θέα!» Πρέπει να εστιάσετε σε θετικά πράγματα. Θα μπορούσατε επίσης να πείτε: «Εντάξει, κάθε 10 λεπτά από την ανάβαση, μου επιτρέπεται να πάρω μια μπουκιά από το αγαπημένο μου κέικ που έφερα ειδικά για αυτήν την ανάβαση».

Προετοιμάστε όλα τα εργαλεία που θα σας πείσουν να πραγματοποιήσετε αυτήν την ανάβαση, για να κάνετε κάτι που διαφορετικά δεν θα θέλατε να κάνετε αυτή τη στιγμή. (Παρεμπιπτόντως, αυτό ισχύει και για άλλα πράγματα στη ζωή σας που δεν θέλετε να κάνετε.)

Αφήστε το εγώ σας στο σπίτι

Πολλές φορές, είναι το δικό σας εγώ που θα σας κάνει να σπάσετε. Ας πάρουμε το προηγούμενο παράδειγμα.

Προσπερνάτε δεκάδες ανθρώπους τις τελευταίες ώρες στο επίπεδο κομμάτι της διαδρομής, μόνο για να περάσουν οι περισσότεροι από αυτούς σε αυτήν την δύσκολη ανάβαση! Μπορείτε ακόμη και να προσπαθήσετε να κολλήσετε σε μερικούς, μόνο για να συνειδητοποιήσετε ότι τα πόδια σας δεν το επιτρέπουν.

Ο κόσμος σας καταρρέει… Οι εσωτερικοί σας δαίμονες σας λένε ότι έπρεπε να έχετε χάσει περισσότερο βάρος, να προπονηθείτε περισσότερο και ότι μπορεί να έχετε δαγκώσει περισσότερο από ό, τι μπορείτε να μασήσετε. Αυτή είναι η τέλεια συνταγή για να τα παρατήσετε!

Πολλές φορές, δεν είναι οι ικανότητές σας που σας απογοητεύουν, αλλά το δικό σας εγώ. Γι’ αυτό, το 1ο σημείο παραπάνω είναι απολύτως βασικό: Το να είστε απόλυτα σίγουροι ότι το κάνετε για τον δικό σας λόγο, για τη δική σας πρόκληση και ότι αυτή η πρόκληση αφορά εσάς, όχι για άλλους. Αυτό είναι το κλειδί για να φτάσετε στη γραμμή τερματισμού! Ναι, ένας υγιής ανταγωνισμός είναι καλός, αλλά όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν όπως τα θέλετε, δεν θα πρέπει να είναι λόγος να τα παρατήσετε.

Επίλογος

Το μυαλό μας μας επιτρέπει να κάνουμε απίστευτα πράγματα όταν είμαστε στη σωστή νοοτροπία. Το σώμα μας μπορεί να δείχνει κόπωση, αλλά αν πραγματικά θέλουμε κάτι, η παραίτηση δεν είναι επιλογή.

Προετοιμάζοντας το μυαλό μας για μεγάλες προκλήσεις

Για να προπονηθώ σε αυτά τα σημεία, συχνά πηγαίνω σόλο προπονήσεις και αφήνω τον εαυτό μου να βουτήξει στη «ζώνη» όπου σκέφτομαι την πρόκληση, τα κίνητρά μου, τις αδυναμίες μου και πώς θα νιώσω εκείνη τη σημαντική μέρα και πώς θα αντιδράσω, όταν τα πράγματα δεν θα πηγαίνουν όπως τα είχα προγραμματίσει.

Όταν ετοιμαστείτε ψυχολογικά, τίποτα δεν μπορεί να σας εμποδίσει από το να επιτύχετε τον στόχο σας.

Καλή τύχη!!!

  • Everesting – Ποδηλατώντας στα 8848 μ!

    Everesting – Ποδηλατώντας στα 8848 μ!

    Ίσως έχετε ακούσει για το Everesting: Επιλέγουμε μια ανάβαση και ποδηλατούμε πάνω-κάτω όσε…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Everesting – Ποδηλατώντας στα 8848 μ!

Ίσως έχετε ακούσει για το Everesting: Επιλέγουμε μια ανάβαση και ποδηλατούμε πάνω-κάτω όσε…