Το καλοκαίρι του 2020 ξεκίνησε κάπως ανορθόδοξα, καθώς από τις αρχές Ιουνίου έβρεχε σχεδόν μέρα παρά μέρα.

Παρόλα αυτά, ποδηλατικά το καλοκαίρι είναι συνήθως η περίοδος που πραγματοποιούμε μεγαλύτερες διαδρομές, συνήθως προπονήσεις 4-5 ωρών, αγώνες (που λόγω πανδημίας περιμένουμε ακόμα να ξεκινήσουν) και πολύωρα μπρεβέ.

Για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν, έχοντας μαζέψει αρκετά χιλιόμετρα την άνοιξη, προετοιμαζόμουν για ακόμα περισσότερα πάνω στη σέλα. Χρειαζόμουν λοιπόν τα κατάλληλα ρούχα, ώστε να διαχειρίζομαι διψήφιο αριθμό ωρών πάνω στο ποδήλατο, θερμοκρασίες κοντά στους 35-40 C, σωστή εφαρμογή και πολύ καλή διαπνοή.

Ale The End PRR - Δοκιμή

Απευθύνθηκα στο Podilatorama Bike Store και αφού τους «ζάλισα» με τα παραπάνω, μου πρότειναν τη σειρά Graphics PRR, που χαρακτηρίζεται από ποιοτικά υφάσματα, με πολύ καλή διαπνοή, χαμηλό βάρος, εργονομική εφαρμογή και πολύ καλή ορατότητα από τρίτους.

Επέλεξα το μοντέλο The End, ακριβώς για τον τελευταίο λόγο που ανέφερα: Περισσότερα χρώματα, άρα καλύτερη ορατότητα από τους οδηγούς και φυσικά πιο ανεβασμένη διάθεση (γιατί η σωστή ψυχολογία παίζει το ρόλο της!)

Tα ρούχα

Παρέλαβα το bib short & jersey της σειράς, στα μέσα Ιουνίου. Σε πρώτη επαφή, το ζέρσεϊ ιδιαίτερα φάνηκε να είναι πιο εντυπωσιακό από κοντά. Φυσικά, αυτό έχει να κάνει με το προσωπικό γούστο του καθενός.

Ξεδιπλώνοντας τα ρούχα, αμέσως με την αφή φαινόταν η ποιοτική κατασκευή τους. Εντύπωση μου έκανε πόσο ελαφρύ και αραχνοΰφαντο ήταν το ζέρσεϊ και η πολύ καλή πλέξη του πλαισίου, που υποστηρίζει το bib short.

Εργονομία

Μια και θα φορούσα για πολλές συνεχόμενες ώρες τα παραπάνω ρούχα, το θέμα της εργονομίας και σωστής εφαρμογής ήταν πρωταρχικό για μένα, και ήταν βασικός λόγος για την επιλογή του συγκεκριμένου μοντέλου.

Μια και η Ale προμηθεύει Pro Tour ομάδες, πολλά από τα ρούχα της έχουν στενή, αγωνιστική γραμμή. Μια και έχουμε μερικές δεκαετίες στην πλάτη μας, ήθελα ρούχα με άνετη εφαρμογή, που δεν θα με στένευαν στους γοφούς ή στην κοιλιά.

Jersey

Το ζέρσεϊ διαθέτει 3 τσέπες, με την δεξιά να έχει μια εσωτερική 4η τσέπη, που κλείνει με φερμουάρ, για τα λεφτά ή τα κλειδιά μας. Στο τελείωμα του στο πίσω μέρος εσωτερικά, έχει μια ευμεγέθη λωρίδα σιλικόνης, για να κρατά το μπλουζάκι στη θέση του, όταν σκύβουμε και πιάνουμε τα drops. Η λωρίδα σιλικόνης φτάνει μέχρι τα πλαϊνά.

Ale The End PRR - Δοκιμή

Δεξιά και αριστερά από τη βάση του φερμουάρ, υπάρχει μια φαρδιά ελαστική λωρίδα, που φροντίζει για την σωστή εφαρμογή πάνω στο σώμα μας.

Η εργονομία φαίνεται στη βάση του φερμουάρ, όπου το ύφασμα σχηματίζει ένα ελαφρύ τρίγωνο, ώστε να μην μας στενεύει στην κοιλιά, ενώ είμαστε σκυμμένοι (τεχνική δανεισμένη από τους αγώνες).

Bib Shorts

Οι ελαστικές τιράντες στο σορτσάκι δημιουργούν ένα ανοικτό πλαίσιο στην πλάτη, για καλύτερη υποστήριξη, κάτι που συνήθως συναντάμε στα χειμερινά κολάν. Εδώ όμως το υλικό είναι αραιό σε πλέξη και διαθέτει ένα μεγάλο άνοιγμα, για επαρκή αερισμό.

Στο τελείωμα του, υπάρχει ένα φαρδύ ύφασμα (περίπου 7 εκατοστά) που εξυπηρετεί 2 σκοπούς: Πρώτον, χρωματικά μεταφέρει την πολύχρωμη παλέτα από το ζέρσεϊ, ενοποιώντας έτσι τη στολή.

Δεύτερον, μια και αποτελείται από το ίδιο ελαστικό ύφασμα που χρησιμοποιείται στις τιράντες, συγκρατεί σωστά το σορτσάκι στη θέση του ενώ πεταλάρουμε, αλλά χωρίς να μας ασκεί μεγάλη πίεση.

Οδική ασφάλεια

Σε δεύτερη ανάγνωση, φανερώνεται η πρόνοια της εταιρίας για την ασφάλεια των ποδηλατών, ιδιαίτερα στην ορατότητα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού ή νυκτερινές συνθήκες.

Στα μανίκια προβάλλεται το υπερμεγέθες λογότυπο σε fluo χρωματισμό, για επαρκή ορατότητα από τρίτους. Για τον ίδιο λόγο υπάρχει μια οριζόντια λωρίδα, που διατρέχει το μπλουζάκι στο ύψος του στήθους. Για νυκτερινές συνθήκες, υπάρχει στο πίσω μέρος, κάτω από τις τσέπες, μία οριζόντια ανακλαστική λωρίδα.

Στο σορτσάκι, προβάλλεται το όνομα Ale στα πόδια με ανακλαστικό υλικό, ενώ πίσω στο τελείωμα υπάρχουν 2 κάθετες ανακλαστικές λωρίδες.

Διαπνοή

Και ερχόμαστε στον βασικότερο ίσως λόγο, για τον οποίο κάποιος θα αγοράσει καλοκαιρινά ποδηλατικά ρούχα: Για να ποδηλατεί χωρίς να ιδρώνει!

Φυσικά κάτι τέτοιο, είναι ενάντια στους νόμους της φυσικής. Απλά εννοούμε, να φοράμε τέτοια ρούχα που να προσφέρουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορη εξάτμιση του ιδρώτα που, αναγκαστικά, παράγουμε.

Jersey

Στο ζέρσεϊ υπάρχουν 3 ειδών υφάσματα: Μικροδιάτρητο ύφασμα για το εμπρός μέρος, ύφασμα διάτρητο σε μεγαλύτερο βαθμό για ώμους/μανίκια/πλευρά και διάτρητο ύφασμα carbon με τριγωνική ύφανση για την πλάτη και το πίσω μέρος.

Ale The End PRR - Δοκιμή

Το ύφασμα που χρησιμοποιείται στα μανίκια ονομάζεται Microforato Light, ενώ αυτό που χρησιμοποιείται στην πλάτη μας – όπου συμβαίνει και ο μεγαλύτερος βαθμός διαπνοής- ονομάζεται Triangolo Carbon. Τα παραπάνω υφάσματα, εκτός του ότι είναι αντιστατικά και αντιβακτηριδιακά, είναι πανάλαφρα.

Έτσι, αυτό το ζέρσεϊ ζυγίζει μόνο 120 gr, ενώ ενδείκνυται για θερμοκρασίες μεταξύ 18ο -30ο C.

Bib Shorts

Το σορτσάκι ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, κατασκευασμένο από 3 διαφορετικά υφάσματα: Zafiro, Matrix & Aero Mesh Superlight. Η λογική είναι πάλι ο μεγάλος βαθμός διαπνοής και το μικρό βάρος, κάτι που φαίνεται στα 165 gr που ζυγίζει!

Ale The End PRR - Δοκιμή

Μεγάλη διαφορά στη διαπνοή κάνει το ανοικτό πλέγμα στην περιοχή της πλάτης. Το ύφασμα στο κάτω μέρος, που έρχεται σε επαφή με τη σέλα, είναι πιο ανθεκτικό από το πάνω ύφασμα στους μηρούς μας, προσφέροντας έτσι σταθερότητα ενώ πεταλάρουμε.

Η δοκιμή

Η δοκιμή διήρκησε ένα μήνα, όπου πραγματοποιήθηκαν περίπου 600 χλμ διαδρομών. Όλα τα χιλιόμετρα ήταν απαιτητικές προπονήσεις, που περιελάμβαναν μικρές προπονήσεις από 50 έως 80 χλμ, 1 απαιτητική προπόνηση των 200 χλμ και επίσης ένα μπρεβέ των 200 χλμ, με ζέστη και πολλά υψομετρικά.

Θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών προπονήσεων ξεκινούσαν από 20ο C τα πρωινά και έφταναν τους 35-37ο C τα μεσημέρια.

Επειδή ήξερα ότι η συγκεκριμένη σειρά έχει μακρύτερο σορτσάκι από το κανονικό, επέλεξα ένα νούμερο μικρότερο από το ζέρσεϊ. Έτσι, ενώ πήρα το XL για το ζέρσεϊ, πήρα L για το σορτσάκι. Είναι μεν λίγο προς το στενό, αλλά βολεύει γιατί το τελείωμα του είναι ακριβώς πάνω από το γόνατο. Προσοχή εδώ λοιπόν, όταν το δοκιμάσετε!

Η πρώτη δοκιμή λοιπόν ήταν η κλασσική απογευματινή προπόνηση των 60 χλμ. Οι πρώτες εντυπώσεις μετά από κάποια χιλιόμετρα ήταν: Τα τελειώματα των 7 cm από το σορτσάκι ενοχλούσαν λίγο στο πεταλάρισμα, ένοιωθα λίγο σφιχτά στους γοφούς, αισθανόμουν περίεργα με το ανοικτό πλέγμα στην πλάτη.

Από το μπλουζάκι – περιέργως- τίποτα δεν με ενοχλούσε. Το κράτησα κουμπωμένο μέχρι πάνω καθόλη τη διαδρομή και υπέθεσα ότι ήταν λόγω μη υψηλών θερμοκρασιών.

Όταν πλέον έφτασα στην 3η προπόνηση, ένοιωθα τα τελειώματα στο σορτσάκι ότι δεν ήταν τόσο εφαρμοστά όσο θυμόμουν. Μου φάνηκε περίεργο για καινούργιο ρούχο, αλλά κατάλαβα το λόγο: Πλέον τα πόδια μου ανεβοκατέβαιναν πιο άνετα, και κρατούσαν το σορτσάκι στη θέση τους χωρίς να ενοχλούν.

Οι υπόλοιπες ενοχλήσεις που ένοιωθα αρχικά, είχαν εξαφανιστεί.

Μετά από 2 εβδομάδες, ξεκίνησα για την 1η μεγάλη προπόνηση των 200 χιλιομέτρων, όπου τα υψομετρικά θα έδειχναν την άνεση από το μαξιλαράκι και οι θερμοκρασίες, το βαθμό διαπνοής των ρούχων.

Ale The End PRR - Δοκιμή

Όταν μετά από 3 ώρες, ανέβαινα κλίσεις 18% με 35ο C χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσω το φερμουάρ από το ζέρσεϊ, ήταν πλέον ολοφάνερο. Η διαφορά από τα προηγούμενα καλοκαιρινά μου ρούχα, ήταν σαν να ανέβαινα το βουνό χωρίς καν να φοράω ρούχα!

Σκεφτόμουν το ζέρσεϊ και η μόνη έκφραση που ερχόταν στο μυαλό μου ήταν «..τσιγαρόχαρτο». Κουμπωμένο μέχρι πάνω, δεν ένοιωθα καν ότι το φορούσα. Η εφαρμογή δε ήταν όντως σαν γάντι: Εφαρμοστό αλλά όχι τόσο όσο να ενοχλεί στον κορμό, όπως και κάτω στην κοιλιά. Η εργονομική εφαρμογή που διαφήμιζε η εταιρία, όντως λειτουργούσε!

Μιλώντας λίγο για το μαξιλαράκι… Η κωδική του ονομασία είναι 4HF. Χωρίς να μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες, το μαξιλαράκι είναι αρκετά πυκνό ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες από το δρόμο, έχοντας ένα πιο μαλακό τμήμα στη μέση, για να μην προκαλεί μούδιασμα. Ωστόσο δεν είναι ογκώδες ώστε να ενοχλεί στο πεταλάρισμα.

Ale The End PRR - Δοκιμή

Αυτό που παρατήρησα στην εφαρμογή είναι ότι προσφέρει αρκετή υποστήριξη εμπρός από τον καβάλο και στο πίσω μέρος ακριβώς όσο χρειάζεται. Εδώ έρχεται η λογική του body mapping που χρησιμοποιεί η Ale, που στην ουσία “τοποθετεί” το μαξιλαράκι στη θέση που θα έχουμε όταν είμαστε πάνω στη σέλα.

Μέχρι να ολοκληρώσω τα 200 χλμ, δεν χρειάστηκε στιγμή να κατεβάσω το φερμουάρ, εκτός από τις στάσεις που έκανα. Οπότε η πολύ καλή διαπνοή επιβεβαιώθηκε περίτρανα!

Σε τέτοιες μεγάλες αποστάσεις μεταφέρεις πάντα αρκετά πράγματα στις πίσω τσέπες. Περιέργως για ιταλικό πατρόν, οι τσέπες είναι αρκετά βαθιές και χωρούσαν άνετα αρκετά πράγματα.

Η τελευταία μεγάλη προπόνηση που έκανα, ήταν το μπρεβέ των 200 χλμ στην Καστοριά, την προηγούμενα εβδομάδα. Βγήκε περίπου σε 9μιση ώρες στη σέλα, με 3000+ υψομετρικά και αρκετή ζέστη.

Τα ρούχα με εξυπηρέτησαν αντάξια σε αυτή τη διαδρομή: Πουθενά δε χρειάστηκε να κατεβάσω το φερμουάρ ή να ανεβάσω τα μανίκια, αν και οι θερμοκρασίες ήταν αρκετά υψηλές. Το μαξιλαράκι απορροφούσε επαρκώς όλες τις ανωμαλίες του ελληνικού επαρχιακού δικτύου, δεν ένοιωσα ποτέ μούδιασμα κάτω, με συνεχόμενες διαδρομές 3 ωρών+ μεταξύ των κοντρόλ.

Στα τελευταία χιλιόμετρα, παρατηρούσα τα μπατζάκια και τα μανίκια που είχαν γίνει άσπρα από τα άλατα που άφησε πίσω ο ιδρώτας. Ήταν κάτι που έγινε, χωρίς ποτέ να νιώσω δυσάρεστα ιδρωμένος.

Επίλογος

Φαίνεται ότι η Ale είναι μια εταιρία που ξέρει από ποδηλατικά ρούχα, γιατί τα ρούχα είναι φτιαγμένα από ποδηλάτες για ποδηλάτες.

Ο συνδυασμός των πολύ καλών υφασμάτων, η ποιοτική ραφή, η λογική του body mapping, το πολύ καλό μαξιλαράκι και η δημιουργική πολυχρωμία, συνιστούν ένα ζευγάρι καλοκαιρινών ρούχων για αμέτρητα χιλιόμετρα προπονήσεων/περιηγήσεων.

Το jersey κοστίζει 84 € και το bib shorts 93 €. Αν αξίζουν τα λεφτά τους; Η γνώμη μου είναι, και με το παραπάνω!

Καλές βόλτες

Συνολικη Βαθμολογια
Διαπνοή
Εργονομία
Βαρος
Ορατοτητα απο τριτους
Summary
Καλοκαιρινά ρούχα, ιδανικά για πολύωρες προπονήσεις, με μεγάλο βαθμό διαπνοής, πολύ καλή εφαρμογή και χαμηλό βάρος.
94 %

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Alaskan Malamute 400 2024 – Η μεγάλη περιπέτεια

Όλη η προπόνηση του φετινού καλοκαιριού, είχε ως στόχο αυτήν τη διαδρομή των 400 χλμ. Το π…