Κάθε μεγάλη εταιρία έχει ένα νέο ποδήλατο, που ταιριάζει στη φαινομενικά νέα τάση. Έτσι, για το 2021 η Canyon παρουσίασε το νέο της μοντέλο, το οποίο όμως κυκλοφόρησε το 2017.

Η σειρά Ultimate της Canyon έχει επεκταθεί και χωριστεί σε έναν εντυπωσιακό αριθμό επιλογών τα τελευταία χρόνια. Για το 2021 υπάρχουν τώρα 3 επίπεδα τιμών πλαισίου, με διαφορετικά επίπεδα ανθρακονήματος. Υπάρχει η επιλογή μεταξύ δισκόφρενων και συμβατικών φρένων. Υπάρχουν ειδικές εκδόσεις για γυναίκες (WMN). Και αν αυτό δεν ήταν αρκετό, πολλά από τα μοντέλα έχουν την επιλογή με ή χωρίς τροχούς aero.

Βάρη πλαισίων

Αυτό το νέο έτος έχει εισαχθεί μια πρωτοτυπία. Το Ultimate CFR (Canyon Factory Racing) που κατασκευάζεται με εξαιρετικά ποιοτικά ανθρακονήματα. Το αποτέλεσμα είναι ένα πλαίσιο Ultimate CFR Disc με βάρος μόλις 685 g (μέγεθος Μ) με το αντίστοιχο πιρούνι στα 270 g. Και φυσικά υπάρχει το αντίστοιχο ενσωματωμένο τιμόνι στα 270 g.

Η επόμενη κατηγοριά, το Ultimate CF SLX disc, προσφέρει βάρος πλαισίου στα 820 g και βάρος πιρουνιού στα 320 g.

Και τέλος, έχουμε το Ultimate CF SL (όπως έχει δοκιμαστεί), ένα πλαίσιο που έχει το ίδιο καλούπι με τα δύο πιο ακριβά αδέλφια του, αλλά το κάνει με μια κατασκευή υλικών χαμηλότερου κόστους Το αποτέλεσμα είναι 980 g και 395 g αξιώσεις για το πλαίσιο και το πιρούνι.

Και πέρα ​​από τις διαφορές βάρους, τα πράγματα γίνονται αρκετά παρόμοια μεταξύ των διαφόρων επιπέδων του Ultimate CF. Τα προφίλ ακαμψίας είναι πολύ συγκρίσιμα, τα σχήματα των εξωτερικών σωλήνων είναι πανομοιότυπα και τα σημεία προσαρμογής των εξαρτημάτων είναι επίσης τα ίδια.

Το σημείο αναφοράς στο πακετάρισμα

Μια και οι μεγάλες εταιρίες ποδηλάτων, όπως οι Trek και Cannondale μειώνουν τις πλαστικές συσκευασίες τους και διευκολύνουν τη συναρμολόγηση ποδηλάτων, η Canyon, το προχώρησε ένα βήμα παραπάνω.

Πρόσφατα αναθεώρησε για άλλη μια φορά τη συσκευασία της, με το νέο Bike Guard 2.0. Η συσκευασία διαθέτει αρκετά περισσότερο χαρτόνι και λέγεται ότι είναι 98% απαλλαγμένη από πλαστικό, και όπως πριν, προορίζεται για εύκολη επαναχρησιμοποίηση (η Canyon προτείνει να διατηρούμε το ποδήλατο  στο κουτί σε περίπτωση προβλήματος ή εάν θέλουμε την εγγύηση επιστροφής χρημάτων 30 ημερών).

Η συναρμολόγηση του ποδηλάτου γίνεται όσο το δυνατόν εύκολα, με σαφείς οδηγίες και ακόμη και τα απαιτούμενα ροπόκλειδα. Για να ποδηλατήσουμε, απλά πρέπει να εγκαταστήσουμε τον εμπρός τροχό, το παλουκόσελο, το λαιμό και τα πεντάλ (δεν περιλαμβάνονται).

Το ενσωματωμένο σύστημα τιμονιού διαθέτει ένα σχεδιασμό σφιγκτήρα που είναι διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο στην αγορά, αλλά και πάλι, η Canyon παρέχει σαφείς οδηγίες για το πώς να το χρησιμοποιήσουμε.

Ένα αγωνιστικό ποδήλατο

Δεν υπάρχει λάθος πρόθεση με το Ultimate CF και όλα τα επίπεδα της πλατφόρμας έχουν την ίδια σχετικά «μακριά» και χαμηλή γεωμετρία. Και το γεγονός ότι η Canyon το εξοπλίζει με ενσωματωμένο τιμόνι/λαιμό, σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να το χρησιμοποιήσουμε περισσότερο, από ό,τι με άλλα ποδήλατα του ίδιου επιπέδου τιμής.

Στο ενσωματωμένο τιμόνι, η μόνη επιλογή είναι οι αποστάτες των 27,5 mm. Έτσι, αν χρησιμοποιούμε ένα ποδήλατο δρόμου με πολλούς αποστάτες στο λαιμό, τότε μάλλον αυτό δεν είναι το ποδήλατο για εμάς. Αυτή η αρκετά επιθετική εφαρμογή, τονίζεται από το αρκετά στενό πλάτος τιμονιού (39 cm).

Τα μεγέθη πιθανότατα διαφέρουν από το υπάρχον ποδήλατό μας, οπότε καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε τις μετρήσεις stack & reach.

Canyon Ultimate CF SL Disc 8 2021 – Παρουσίαση

Η Canyon επέλεξε για καθένα από τα αντίστοιχα 7 μεγέθη πλαισίου, το μήκος του λαιμού και το πλάτος του τιμονιού, που θεωρεί κατάλληλα. Ενώ δεν διαφημίζεται, είναι δυνατό να αλλάξει αυτή η επιλογή χωρίς χρέωση κατά την παραγγελία του ποδηλάτου.

Γεωμετρίες

Πέρα από αυτό, το Ultimate προσφέρει ένα εκπληκτικά μεγάλο trail στα μικρότερα μεγέθη, με γωνίες στο κούτελο στις 72 μοίρες, που ταιριάζει με μετατόπιση (offset) στο πιρούνι 41,5 mm (rake).

Και ενώ θεωρητικά, τα νούμερα θα έπρεπε να δημιουργούν ένα «αργό» ποδήλατο, το Ultimate εξακολουθεί να είναι εκπληκτικά ευκίνητο. Ένα μεγάλο μέρος αυτού οφείλεται στο στενό τιμόνι και στο κοντό λαιμό των 90 mm.

Canyon Ultimate CF SL Disc 8 2021 – Παρουσίαση

Στα μεγαλύτερα μεγέθη πλαισίου παραμένει η κοντή μετατόπιση πιρουνιού 41,5 mm, αλλά η γωνία του κούτελο φτάνει εδώ τις 73 μοίρες.

Στις υπόλοιπες μετρήσεις, τα πράγματα είναι αρκετά φυσιολογικά και συνεπή. Όλα τα μεγέθη πλαισίου μοιράζονται το ίδιο bottom bracket drop στα 70 mm και είναι παρόμοια για τα κάτω ψαλίδια (chainstays) στα 415 mm. Και όλα τα μεγέθη του πλαισίου έχουν την ίδια γωνία κάθετου σωλήνα στις 73,8 μοίρες.

Μεγαλύτερα και μικρότερα μεγέθη

Το  Canyon Ultimate 2021συνεχίζει να χρησιμοποιεί την 4η γενιά του σχεδιασμού πλαισίου. Η Canyon έχει χρησιμοποιήσει περικομμένα προφίλ αεροτομής (truncated) στον διαγώνιο σωλήνα, στο κούτελο και στον οριζόντιο σωλήνα, ενώ το πίσω μέρος χρησιμοποιεί πιο παραδοσιακά στρογγυλεμένα σχήματα σε λεπτά προφίλ.

Χωρίς αμφιβολία, το ενσωματωμένο τιμόνι είναι πιο aero από το παραδοσιακό σύστημα λαιμού –τιμονιού, και το στενό πλάτος σίγουρα παρέχει ένα ακόμα μεγαλύτερο πλεονέκτημα.

Μπροστά, το ποδήλατο διαθέτει έναν υπερμεγέθη σωλήνα πιρουνιού 1 ¼ ίντσες, για επιπλέον ακαμψία με ελάχιστη αύξηση βάρους. Τόσο η Giant (με το σύστημα OD2) όσο και η Canyon έχουν υποστηρίξει εδώ και πολύ καιρό τα οφέλη αυτού του μεγαλύτερου μεγέθους, ωστόσο, ο υπόλοιπος κλάδος δεν ακολούθησε ποτέ.

Σε συνδυασμό με το ενσωματωμένο τιμόνι, αυτό το υπερμεγέθη σύστημα παράγει πράγματι μια άκαμπτη δομή. Είναι πιο εμφανές σε σπριντ ή όταν πιέζουμε σκληρά στις καταβάσεις και το αποτέλεσμα είναι ένα ποδήλατο που ανταμείβει τις προσπάθειές μας.

Αυτό το υπερμεγέθη μπροστινό συνεχίζει στην μεσαία τριβή, όπου και πάλι όπως η Giant, η Canyon χρησιμοποιεί τη μορφή PF86 Shimano. Είναι ένα σύστημα που επιτρέπει έναν φαρδύτερο διαγώνιο σωλήνα και μια ευρύτερη ρύθμιση των κάτω ψαλιδιών (επιτρέποντας την χρησιμοποίηση ελαστικών 32 mm), αλλά φυσικά, απαιτεί ένα μοναδικό σύνολο εργαλείων σε περίπτωση συντήρησης.

Canyon Ultimate CF SL Disc 8 2021 – Παρουσίαση

Όπως το μπροστινό άκρο, το κάτω μισό του πλαισίου είναι άκαμπτο και αυτό φανερώνεται στις απότομες μεταβολές ισχύος. Το εύκαμπτο σύστημα παλουκόσελου VCLS 27,2 mm της εταιρείας προσφέρει αρκετό φλεξάρισμα και μεταμορφώνει αμέσως αυτό, που διαφορετικά θα ήταν, ένα άκαμπτο, σκληρό ποδήλατο.

Αυτό το σύστημα επιτυγχάνει την ισορροπία της άνεσης χωρίς να μας κάνει να νιώσουμε σαν να έχουμε ένα σκασμένο ελαστικό. Σε σύγκριση, το VCLS 2.0 που χρησιμοποιείται στο Endurace CF SLX μοιάζει σχεδόν με ανάρτηση, στο πόσο κινείται.

Τιμές και αξεσουάρ

Το ποδήλατο που αναλύουμε, το Canyon Ultimate CF SL Disc 8 2021, κοστίζει 2.699 , με μετάδοση Shimano Ultegra R8020 και τροχούς DT Swiss P 1800 Spline db. Το ποδήλατο ζυγίζει 7.51 Kg χωρίς πεντάλ, εντυπωσιακό νούμερο για ένα ποδήλατο με δισκόφρενα σε αυτήν την τιμή.

Το παλουκόσελο προσφέρει πολλά στην ποιότητα κύλισης του ποδηλάτου, ενώ το ενσωματωμένο τιμόνι δείχνει το ποδήλατο πιο ακριβό από ό,τι είναι.

Η σέλα είναι από τη Selle Italia και είναι υπέροχη. Το σχετικά νέο μοντέλο ονομάζεται SLR Boost Superflow S, στην πραγματικότητα αποτελεί την αντίστοιχη έκδοση της Specialized Power.

Στη μετάδοση Ultegra, η Canyon χρησιμοποιεί δισκοβραχίονα (52/36T) με κασέτα 11-30T, έναν συνδυασμό εξαιρετικά συνηθισμένο στα ποδήλατα του 2021.

Τα δισκόφρενα της Ultegra προσφέρουν εύκολη ρύθμιση, εύκολη εξαέρωση (αν και μια τέτοια εργασία είναι σπάνια) και υπέροχη προσαρμοστικότητα.

Οι τροχοί DT Swiss διαθέτουν ένα στεφάνι αλουμινίου χαμηλού προφίλ με ακτίνες aero. Οι τροχοί έχουν ένα αξιοπρεπές βάρος στα 1.663 g (770 g εμπρός, 890 g πίσω), με εσωτερικό πλάτος 18 mm και το βάθος 23 mm. Αναμφίβολα ένα σετ ελαφρύτερων και αεροδυναμικών τροχών θα ήταν μια αξιόλογη αναβάθμιση για αυτό το ποδήλατο και η χαμηλή αρχική τιμή προσφέρει περιθώριο για τέτοια αναβάθμιση.

Τα ελαστικά είναι Continental GP5000 σε μέγεθος 25 mm.

Επίλογος

Αν και μετράει πλέον 3 χρόνια στην αγορά, το Ultimate CF SL παραμένει εντυπωσιακά ανταγωνιστικό και καταφέρνει να επιτύχει μια υπέροχη ισορροπία χαμηλού βάρους, ακαμψίας και άνεσης που ορισμένοι άλλοι δεν έχουν ακόμα καταφέρει.

Είναι ένα πολύ καλό ποδήλατο, ωστόσο, πραγματικά είναι η τιμή που ξεχωρίζει. Αυτή η τιμή θα είναι αναμφίβολα ελκυστική για όλους, αλλά ίσως δεν είναι για όλους η απευθείας αγορά ενός ποδηλάτου. Αν δεν ξέρουμε πραγματικά ποιο είναι το μέγεθος που μας ταιριάζει ή θέλουμε παραπάνω πληροφορίες, τότε καλύτερα να αγοράσουμε ποδήλατο από ένα κατάστημα, πληρώνοντας την προμήθεια του αντιπροσώπου.

Ωστόσο, αν και η μέθοδος αγοράς δεν είναι ιδανική για όλους, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Canyon Ultimate CF SL παραμένει μια από τις καλύτερες επιλογές ανάμεσα στα ποδήλατα μεσαίου επιπέδου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Ποδήλατα βουνού 2021 για αρχάριους

Θέλετε να πατήσετε τα μονοπάτια, αλλά δεν θέλετε να ξοδέψετε μια περιουσία για ένα ποδήλατ…