Share on Facebook Share on Twitter Η UCI ανακοίνωσε μια σειρά ενημερώσεων για τους κανόνες της και για την επιβολή τους, σε μια ευρεία δήλωση, η οποία περιελάμβανε αρκετές νέες διατάξεις ασφαλείας που εκπονήθηκαν μετά από «…μια μακρά διαδικασία διαβούλευσης». Μεταξύ των πιο αξιοσημείωτων αλλαγών στα πρωτόκολλα ασφάλειας του οργανισμού, είναι η δέσμευση να επιβληθεί η απαγόρευση του φαινομένου “super tuck” από την 1η Απριλίου. Αυτή η τακτική κατάβασης, με τον αναβάτη να κάθεται πάνω στον οριζόντιο σωλήνα σε μια προσπάθεια για χαμηλότερο αεροδυναμικό προφίλ, έχει γίνει όλο και πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια. Ήταν ο Chris Froome, που πρώτος χρησιμοποίησε την τεχνική, καθώς ήταν ξεκολλημένος στο 8ο εταπ του Γύρου 2016, όπου τελικά πήρε τη νίκη. Από τότε, έχει χρησιμοποιηθεί από αμέτρητους άλλους αθλητές σε μεγάλους αγώνες τις τελευταίες σεζόν. Η χρήση του «super tuck» έχει προκαλέσει διαμάχη, ωστόσο, καθώς πολλοί αμφισβήτησαν την ασφάλεια της μεθόδου, τόσο για τον αναβάτη που τη χρησιμοποιεί όσο και για εκείνους που βρίσκονται γύρω από αυτόν. Αυτές οι ανησυχίες συζητήθηκαν μαζί με αρκετούς άλλους πέρυσι κατά τη διάρκεια συνεδριάσεων της Επιτροπής Διαχείρισης UCI, η οποία στη συνέχεια συνέταξε αλλαγές στους κανόνες ασφαλείας της UCI. Τώρα, η UCI λέει ότι σκοπεύει να επιβάλει την απαγόρευση του “super tuck” ως μέρος των κανόνων κατά της «επικίνδυνης συμπεριφοράς». Απαγορεύεται επίσης η ρίψη παγουριών στο δρόμο, ένα άλλο συχνό φαινόμενο με πιθανές επιπτώσεις στην ασφάλεια (όπως ο Geraint Thomas γνώρισε, όταν είχε πτώση στο Giro, περνώντας πάνω από ένα πεσμένο παγούρι). Η επίσημη ανακοίνωση «Η Επιτροπή Διαχείρισης UCI αποφάσισε επίσης να ενισχύσει τον κανονισμό σχετικά με δυνητικά επικίνδυνη συμπεριφορά των αναβατών, συμπεριλαμβανομένης της ρίψης ενός μπουκαλιού στο δρόμο ή μέσα στο πελοτόν (το οποίο μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους αναβάτες που ακολουθούν) και την ανάληψη επικίνδυνων στάσεων στο ποδήλατο (ειδικά το να κάθεται κάποιος πάνω στον οριζόντιο σωλήνα)». Η επιβολή των παραπάνω κανόνων θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Απριλίου «μετά από μια περίοδο προσαρμογής για τους αναβάτες, τις ομάδες, τους διοργανωτές και τους επιβάτες». Η UCI σημείωσε επίσης ότι η τιμωρία για τη μη συμμόρφωση θα ξεκινήσει με προειδοποιήσεις από τους επιτρόπους κατά τη διάρκεια μιας «αρχικής φάσης εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης», αλλά θα προχωρήσει σε «συστηματικές κυρώσεις (οι οποίες θα μπορούσαν να φτάσουν μέχρι τον αποκλεισμό από τον ανταγωνισμό)», ξεκινώντας τον Απρίλιο. Ο οργανισμός θα αναλάβει επίσης μια εκστρατεία για να εκπαιδεύσει τους αναβάτες και άλλους στον κόσμο της ποδηλασίας για τα νέα πρωτόκολλα τις επόμενες εβδομάδες. Άλλες θέματα ασφάλειας που ανακοινώθηκαν, περιλαμβάνουν τη δημιουργία προτύπων για κάγκελα στην άκρη του δρόμου, «ιδίως για ομαδικά σπριντ». Αυτή η ανακοίνωση έρχεται 6 μήνες μετά από την πτώση στο εναρκτήριο εταπ του Γύρου Πολωνίας, όπου όταν ο Fabio Jakobsen έπεσε με δύναμη πάνω στα κάγκελα στο τελικό σπριντ, αυτά αποσυνδέθηκαν και αναπήδησαν στην άσφαλτο. Αφού καταρτιστούν, τα νέα πρότυπα θα τεθούν σε ισχύ το 2022. Τα επικαιροποιημένα μέτρα ασφαλείας της UCI περιλαμβάνουν επίσης: Τη δημιουργία μιας θέσης υπευθύνου ασφάλειας, έναν ρόλο που θα αναλάβει ο πρώην επαγγελματίας και οργανωτής του Tour de Romandie, Richard Chassot, την ανάπτυξη ενός «συστήματος πόντων αδειών» για τους οδηγούς των αυτοκινήτων των ομάδων, τη δημιουργία μιας βάσης δεδομένων για την παρακολούθηση περιστατικών ασφάλειας και τη σύνταξη νέων διατάξεων που σχετίζονται με την πανδημία του κορωναϊού.