Share on Facebook Share on Twitter Η πλατφόρμα Synapse της Cannondale χρησιμεύει εδώ και καιρό ως η ξεκάθαρη απάντηση της αμερικανικής μάρκας στην κατηγορία endurance. Προσφέρει μια ωραία ισορροπία μεταξύ της χαλαρής γεωμετρίας και μιας ελαφριάς, σπορ αίσθησης. Τώρα η Cannondale αναμόρφωσε για άλλη μια φορά το Synapse μεγαλώνοντας το διάκενο για τα ελαστικά, κάνοντας το έτσι πιο άνετο. Επίσης, το νέο μοντέλο έγινε πιο γρήγορο γιατί δανείστηκε μερικά στοιχεία από το aero μοντέλο SystemSix. Πιο ομαλά, πιο γρήγορα Το νέο Synapse Carbon δεν απέχει πολύ από την προηγούμενη έκδοση, καθώς έχει σχεδιαστεί με το ίδιο στυλ οδήγησης. Δεν υπάρχει πλέον μια premium έκδοση Hi-Mod του Synapse (τουλάχιστον όχι ακόμα) και όλα τα μοντέλα μοιράζονται πλέον το ίδιο επίπεδο πλαισίου από ανθρακονήματα. Το νέο Synapse διαθέτει μεταβαλλόμενο (dropped) παλουκόσελο, με την εταιρία να ισχυρίζεται ότι το νέο μοντέλο έχει κατά 8% μεγαλύτερο κάθετο φλεξάρισμα στη σέλα από τον προκάτοχό του. Η πιο σημαντική αλλαγή είναι το αυξημένο διάκενο των ελαστικών, μέχρι τα 35 mm, κάνοντας το ουσιαστικά εκτός δρόμου. Παρόλα αυτά, η Cannondale το εφοδιάζει με ελαστικό 30 mm, για να δείξει τις οδικές προθέσεις του Synapse. Το νέο πλαίσιο διαθέτει επίσης σχήματα σωλήνων τύπου D, τα οποία δανείζεται από τα aero μοντέλα της εταιρίας. Ωστόσο, η προσπάθεια για αύξηση της αεροδυναμικής σταματά εδώ, με τα καλώδια να εισέρχονται στο πλαίσιο στον διαγώνιο σωλήνα. Οι εκδόσεις υψηλότερης ποιότητας του νέου Synapse συνεχίζουν τη χρήση του SAVE SystemBar της εταιρείας. Σίγουρα υπάρχει κάποιο αεροδυναμικό όφελος εδώ, αλλά ο κύριος σκοπός είναι να αυξηθεί η ποιότητα κύλισης. Το νέο μοντέλο διατηρεί την ικανότητα να δέχεται φτερά για τις χειμερινές εξορμήσεις και υπάρχουν τώρα διατάξεις στερέωσης στον επάνω σωλήνα για μια μικρή τσάντα. Παρά τα πλέον αεροδυναμικά προφίλ σωλήνων και την προσθήκη ενός SmartSense Cavity (περισσότερα για αυτό παρακάτω), το νέο Synapse ζυγίζει σχεδόν όσο το παλιό. Ένα πλαίσιο 56 cm ζυγίζει 1.035 g έναντι 1.015 g για τον προκάτοχό του. Για σύγκριση, η κορυφαία έκδοση Hi-Mod του Synapse που έχει πλέον καταργηθεί, προσέφερε πλαίσιο βάρους 950 g. H Cannondale κάνει λόγο για «σχεδιασμό ανάλογα με το μέγεθος της αναλογικής απόκρισης». Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει απλώς ότι καθένα από τα 6 μεγέθη λαμβάνει συγκεκριμένη γεωμετρία για να εξασφαλίσει συνεπή χειρισμό, ενώ τα επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου ρυθμίζονται με βάση το αναμενόμενο μέγεθος αναβάτη (π.χ. τα μικρότερα μεγέθη είναι αναλογικά λιγότερο άκαμπτα).. Και μιλώντας για γεωμετρία, παραμένει σχεδόν ίδια. Η γενική γεωμετρία του ποδηλάτου, δηλαδή τα μεγέθη stack & reach, είναι ουσιαστικά ίδια. Αυτά που έχουν αλλάξει είναι η γωνία στο κούτελο (περισσότερο αγωνιστική), ενώ η γωνία του παλουκόσελου στα περισσότερα μεγέθη έχουν μεγαλώσει ελαφρά στις 73º. Τέλος, τα κάτω ψαλίδια (chainstays), έχουν μεγαλώσει κατά 5 mm, στα 415 mm. Μεσαία τριβή με αγγλικό σπείρωμα Η Cannondale εισήγαγε τη μεσαία τριβή BB30 στον κόσμο της ποδηλασίας το 2000 και από τότε η εταιρεία χρησιμοποιεί στα ποδήλατα δρόμου κάποια παραλλαγή του «πρεσαριστού» συστήματος, που έχει σχεδιαστεί γύρω από έναν άξονα 30 mm. Ωστόσο, φαίνεται ότι η Cannondale μπορεί να ακούει την πίεση της αγοράς και να επιστρέφει σε κάποιους παλιούς τρόπους. Η μεσαία τριβή είναι στην πραγματικότητα ένας εντελώς κανονικό αγγλικό σπείρωμα (BSA) 68 mm. Αντίθετα με την τακτική της Cannondale να χρησιμοποιεί τους δικούς της άξονες 30 mm, όλα τα νέα μοντέλα Synapse που ανακοινώθηκαν μέχρι σήμερα διαθέτουν άξονες της Shimano των 24 mm). Μεγάλη αλλαγή πράγματι! «Έχουμε κάνει BB30 και παραλλαγές του BB30 σε ποδήλατα για 20+ χρόνια», δήλωσε ο ανώτερος διευθυντής προϊόντων της Cannondale, David Devine. «Αν επρόκειτο να απομακρυνθούμε από αυτό, θα πηγαίναμε στην πιο απλή, χωρίς προβλήματα, μεσαία τριβή». «Η BSA 68 mm είναι αξιόπιστη και λειτουργεί τέλεια με τις μεσαίες τριβές Shimano και DUB από τη SRAM. Το T47 φαινόταν πραγματικά πολλά υποσχόμενο, αλλά μόλις άρχισαν να εμφανίζονται οι παραλλαγές, κλειδώθηκε η επιλογή μας στην BSA 68 mm. Εύκολη αγορά και πρόσβαση εργαλείων, τυπικό BB για αντικατάσταση – απλό». Υπόλοιπες αναβαθμίσεις Η προηγούμενη έκδοση του Synapse χρησιμοποιούσε έναν εξαιρετικά ευέλικτο παλουκόσελο 25.4 mm, ενώ αυτή η νέα έκδοση μετακινείται σε στρογγυλό παλουκόσελο 27.2 mm. Αυτόματα αυτό σημαίνει ευελιξία στο να επιλέξουμε ό,τι παλουκόσελο θέλουμε. Το νέο Synapse δεν διαθέτει επίσης πλήρως κρυφή καλωδίωση. Αντίθετα, οι εύκαμπτοι σωλήνες φρένων και τα καλώδια εισέρχονται στο πλαίσιο στο διαγώνιο σωλήνα. Και αυτό φυσικά σημαίνει ότι το τιμόνι του μπορεί να αντικατασταθεί με οποιοδήποτε κανονικό συνδυασμό λαιμού-τιμονιού 1 1/8″. Επιπλέον, οι τροχοί διαθέτουν κανονικούς άξονες και όχι το προηγούμενο σύστημα Mavic Speed Release, δίνοντας έτσι στο ποδήλατο ευελιξία στο να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε προπονητήριο θέλουμε. Ωστόσο, ενώ η Cannondale έχει καταβάλει σαφώς μεγάλες προσπάθειες για να απλοποιήσει το Synapse, το νέο σύστημα SmartSense της εταιρείας είναι πιθανό να είναι ο νέος παράγοντας απόφασης. Τι είναι το SmartSense Με απλά λόγια, το SmartSense στοχεύει να προσφέρει μια πιο «ξέγνοιαστη» οδήγηση, συνδέοντας δημοφιλή αξεσουάρ με εστίαση στην ασφάλεια με μια κεντρική μπαταρία και ενεργοποιώντας τα αυτόματα από ένα αισθητήρα στον εμπρός τροχό. Όπως φαίνεται στα Synapse Carbon 1, 2 και 3, το SmartSense υποδηλώνεται ως R, L και E που αντιστοιχούν αντίστοιχα σε Radar, Lights και Electronic Shifting. Η Cannondale έχει συνεργαστεί τόσο με την Garmin όσο και με τη Lezyne για να παρέχει αντίστοιχα τα πίσω ραντάρ και τα φώτα ημέρας σε αυτά τα μοντέλα. Τα 3 κορυφαία μοντέλα θα συνοδεύονται από μια ειδική έκδοση του εξαιρετικά δημοφιλούς Varia Radar της Garmin, ενός προϊόντος που σαρώνει διαρκώς για κίνηση που πλησιάζει στο πίσω μέρος. Το ραντάρ θα παρέχει σαφείς ειδοποιήσεις στην εφαρμογή τηλεφώνου της Cannondale, στο κοντεράκι του ποδηλάτου ή μέσω μιας συμβατής κεντρικής μονάδας της επιλογής σας (όπως Wahoo ή Garmin). Τα παρεχόμενα φώτα Lezyne προορίζονται για χρήση κατά τη διάρκεια της ημέρας (ή νύχτας) και έχουν τη δυνατότητα αυτόματης ρύθμισης της φωτεινότητας ή/και ρύθμισης με μια αυτόματη λειτουργία ειδοποίησης φρένων ( ένα χαρακτηριστικό που ήδη προσφέρουν αρκετά φώτα Lezyne, με βάση ένα επιταχυνσιόμετρο). Τα φώτα και το ραντάρ τροφοδοτούνται από τη μπαταρία USB-C που παράγεται από την Garmin και συνδέεται σε μια συγκεκριμένη βάση στη βάση του διαγώνιου σωλήνα. Τα μοντέλα με Shimano Di2 shifting θα εξακολουθούν να διαθέτουν ξεχωριστή μπαταρία Di2. Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας δεν είναι τόσο εκπληκτική όσο θα περιμέναμε. Η Cannondale ισχυρίζεται ότι ολόκληρο το σύστημα θα πρέπει να λειτουργεί για περίπου 2 ώρες στην πιο φωτεινή σταθερή λειτουργία του, ενώ η μετακίνηση των φώτων σε μια πιο αποτελεσματική λειτουργία αναβοσβήματος, θεωρητικά το σύστημα θα λειτουργεί για 20 ώρες. Η Cannondale ισχυρίζεται ότι το πλήρες πακέτο SmartSense προσθέτει 462 g, ενώ η βάση μπαταρίας περιλαμβάνεται στο προαναφερθέν βάρος πλαισίου. Και ενώ είναι αναπόφευκτα ενσωματωμένο στην τιμή του ποδηλάτου, φυσικά μπορούμε να αφαιρέσουμε το σύστημα, απλά ξεβιδώνοντας τα στηρίγματα και τραβώντας τα κρυμμένα καλώδια. Μοντέλα και τιμές Η Cannondale δεν προσφέρει αυτήν τη στιγμή την επιλογή Synapse σε πλαίσιο. Η διαθεσιμότητα μοντέλων ποδηλάτου και οι ακριβείς προδιαγραφές ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις περιφερειακές αγορές. Για παράδειγμα, στην Αυστραλία, το νέο Synapse θα είναι στα καταστήματα από τον Ιούλιο. Οι πληροφορίες για άλλες αγορές δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί. Η παρακάτω συλλογή προσφέρει μια γρήγορη ματιά στη γκάμα με τις τιμές.