Είναι γνωστό από καιρό ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της άνεσης, στο πίσω μέρος ενός ποδηλάτου – εκτός από τα ελαστικά – οφείλεται στην ευκαμψία του παλουκόσελου. Ως αποτέλεσμα, τα παλουκόσελα τείνουν να είναι μικρότερα σε διάμετρο και μεγαλύτερα σε πραγματικό μήκος.

Η Specialized έχει φτάσει πλέον την ιδέα στα άκρα με το νέο Diverge STR, μετατρέποντας ουσιαστικά ολόκληρο τον κάθετο σωλήνα του πλαισίου σε ένα  εύκαμπτο παλουκόσελο. Η εταιρία προσθέτει ότι διαθέτει διαδρομή 30 mm και ελέγχεται ακόμη από ένα αμορτισέρ λαδιού.

Ένα Future Shock για το πίσω μέρος;

Το STR σημαίνει Suspend The Rider, το δόγμα της Specialized για την ιδέα της απομόνωσης του αναβάτη από τα χτυπήματα στο δρόμο και στα μονοπάτια, αντί να τοποθετείται η ανάρτηση πιο κοντά στους τροχούς όπως γίνεται συνήθως.

Υπάρχει ήδη η πατέντα της εταιρίας με το Future Shock, στο σωλήνα του λαιμού, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του για πρώτη φορά το 2016. Αν και φαινόταν περίεργο, στην πραγματικότητα λειτουργούσε πολύ καλά.

Η Specialized δοκίμασε μερικές διαφορετικές ιδέες για να απομονώσει το πίσω μέρος του αναβάτη με τον ίδιο τρόπο που κάνει το Future Shock για το μπροστινό μέρος, προτού τελικά καταλήξει σε μια ιδέα που είναι ουσιαστικά απλώς ένα πολύ μεγάλο παλουκόσελο.

Πώς λειτουργεί

Τα συμβατικά ποδήλατα χρησιμοποιούν συνήθως ένα τηλεσκοπικό παλουκόσελο, που κλειδώνει στο πάνω μέρος του κάθετου σωλήνα. που σφίγγεται κάπου γύρω από το συγκρότημα καθισμάτων. Σε γενικές γραμμές, όλη η κάμψη συμβαίνει πάνω από το σημείο κλειδώματος.

Το πίσω σύστημα Future Shock χρησιμοποιεί έναν συμβατικό παλουκόσελο με διάμετρο 27,2 mm, αλλά είναι στερεωμένος μέσα σε κάτι που η Specialized ονομάζει «στύλο πλαισίου». Αυτός ο στύλος πλαισίου διατρέχει τον κάθετο σωλήνα και είναι αγκυρωμένος ακριβώς πάνω από τη μεσαία τριβή. Ο κάθετος σωλήνας είναι έτσι κατασκευασμένος, ώστε ο στύλος πλαισίου (και το παλουκόσελο που είναι προσαρτημένο σε αυτόν) είναι ελεύθερος να κάμπτεται εμπρός και πίσω στο εσωτερικό για να παρέχει την επιθυμητή διαδρομή προς τα πίσω και προς τα κάτω.

Το πρόβλημα με τόσο μεγάλο παλουκόσελο  θα ήταν η υπερβολική  ευκαμψία του. Γι’ αυτό το λόγο, υπάρχει το υδραυλικό αμορτισέρ, προσαρτημένο στο επάνω μέρος του στύλου πλαισίου, κρυμμένο μέσα στον οριζόντιο σωλήνα.

Σύμφωνα με την εταιρία, το σύστημα παρέχει διαδρομή έως και 30 mm (δυνητικά μεγαλύτερη), και η κατεύθυνση κίνησης προς τα πίσω και προς τα κάτω είναι ευθυγραμμισμένη με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι δυνάμεις πρόσκρουσης στον πίσω τροχό.

Specialized Diverge SRT 2023 – Παρουσίαση

Υπάρχουν διαθέσιμοι 9 διαφορετικοί στύλοι πλαισίου – ο καθένας με ξεχωριστό ρυθμό ελατηρίου – για να βοηθήσουν στη ρύθμιση της αίσθησης για αναβάτες που ζυγίζουν οπουδήποτε από 45-122 κιλά. Κάθε ένα από αυτά τα σύνολα πλαισίων είναι επίσης κατασκευασμένο με διάταξη κατεύθυνσης, επομένως η περιστροφή του κατά 90° στο πλαίσιο παρέχει μια ακόμη μικρή διακύμανση του ρυθμού ελατηρίου, με αποτέλεσμα 18 διαφορετικούς ρυθμούς ελατηρίου συνολικά.

Επειδή ο στύλος πλαισίου έχει σχεδιαστεί για να χειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος των καθηκόντων άνεσης, η Specialized δεν συστήνει τη χρήση ενός εύκαμπτου παλουκόσελου, καθώς τότε θα υπήρχε υπερβολική ανεξέλεγκτη κίνηση.

Το αμορτισέρ μέσα στον οριζόντιο σωλήνα λειτουργεί το ίδιο για όλα τα σεταπ, αλλά η ταχύτητα επαναφοράς ρυθμίζεται με ένα κλειδί Allen και η ταχύτητα συμπίεσης μπορεί να ρυθμιστεί εν κινήσει με ένα μικρό μοχλό σε τρία βήματα: πλήρως ανοιχτό, ενδιάμεσο και κλειδωμένο.

Specialized Diverge SRT 2023 – Παρουσίαση

Συνολικά, η Specialized λέει ότι το νέο σύστημα προσθέτει περίπου 400 g, σε σύγκριση με ένα παρόμοιο πλαίσιο που δεν είναι STR Diverge. Επομένως, υπάρχει μια επιβάρυνση σε βάρος, αλλά η Specialized επιμένει ότι η βελτίωση στην οδηγική άνεση αξίζει περισσότερο από το επιπλέον βάρος.

«Σε λείες επιφάνειες, το πίσω Future Shock παραμένει ακίνητο, αντιδρά μόνο στα ανωμαλίες της επιφάνειας για να εξασφαλίσει πιο ομαλή οδήγηση…» αναφέρεται στο άρθρο μάρκετινγκ της εταιρίες.

«Σε τραχιές επιφάνειες, το Diverge STR δείχνει πολύ μεγαλύτερη συμμόρφωση, ή κίνηση προς τα κάτω και πίσω από τη σέλα, από το ήδη κορυφαίο Diverge με παλουκόσελο Roval Terra. Το αποτέλεσμα? Μείωση των κραδασμών στη σέλα πάνω από 20% για πολύ πιο ομαλή οδήγηση».

Το υπόλοιπο Diverge STR

Πέρα από την παραπάνω εξέλιξη, το υπόλοιπο νέο Diverge STR δεν είναι και τόσο διαφορετικό από το παρόν Diverge.

Specialized Diverge SRT 2023 – Παρουσίαση

Στην κορυφή του κούτελου βρίσκεται η ίδια ανάρτηση Future Shock 2.0 που η Specialized αναβάθμισε το 2019 στο Roubaix και η ίδια διαθέσιμη διαδρομή 20 mm. Η γεωμετρία του πλαισίου είναι σχεδόν πανομοιότυπη σε καθένα από τα 6 διαθέσιμα μεγέθη, με 2 κύριες εξαιρέσεις:

  • Επιπλέον 5 mm πτώση της μεσαίας τριβής (η απόσταση της μεσαίας τριβής από την νοητή γραμμή που περνά από τα κέντρα των τροχών), και
  • Επιπλέον 4 mm μήκος στα ψαλίδια της αλυσίδας, για ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα.

Αν και οι μετρήσεις είναι σχεδόν οι ίδιες, το νέο Diverge STR φαίνεται σίγουρα πιο χαμηλό.

Η Specialized δηλώνει ότι το νέο Diverge STR έχει εγκριθεί επίσημα για ελαστικά έως 700×47 mm (και τα διάκενα του μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από τα «περισσότερα ελαστικά 50c»). Με φορεμένα ελαστικά 700×42 mm και την πρόσθετη ανάρτηση πίσω, η Specialized σκοπεύει ξεκάθαρα το Diverge STR να είναι πιο πολύ εκτός δρόμου.

Οι αντάπτορες είναι περίπου ίδιοι με το κλασσικό Diverge με 3 αντάπτορες για παγουροθήκες στο κύριο τρίγωνο (μία κάτω από τον διαγώνιο σωλήνα), μια βάση για τσαντάκι τροφοδοσίας στο επάνω μέρος του οριζόντιου σωλήνα και αντάπτορες για τσάντες σε κάθε πόδι πιρουνιού.

Ένα χυτευμένο κομμάτι καουτσούκ, λειτουργεί σαν προφυλακτήρας για το κάτω 1/3 του διαγώνιου σωλήνα, ενώ το προστατευτικό της αλυσίδας είναι ένα άλλο μεγάλο κομμάτι χυτευμένου καουτσούκ με ανυψωμένα εξογκώματα για να μειώσει τον θόρυβο από το χτύπημα της αλυσίδας.

Όπως και στο κανονικό Diverge, ο διαγώνιος σωλήνας του STR περιέχει ένα εκπληκτικά ευρύχωρο (και σχεδόν αδιάβροχο) δοχείο αποθήκευσης. Εκεί μέσα υπάρχει αρκετός χώρος για ένα σετ σαμπρέλας, ένα ελαφρύ αντιανεμικό και μερικά σνακ.

Η Specialized, ευτυχώς, επέμεινε στην πλήρη εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων. Δύο σημεία εισόδου βρίσκονται στην αριστερή πλευρά του κούτελου για τη γραμμή του πίσω φρένου και τον προαιρετικό dropper seat, ενώ και οι δύο διαδρομές οδηγούνται πλήρως από άκρο σε άκρο μέσα στον διαγώνιο σωλήνα για εύκολο σέρβις.

Το νέο Diverge STR είναι συμβατό μόνο με μεταδόσεις μονού δίσκου, αλλά υπάρχει η επιλογή ασύρματης ηλεκτρονικής, ενσύρματης ηλεκτρονικής ή μηχανικής αλλαγής ταχυτήτων.

Το βάρος πλαισίου για το νέο πλαίσιο Diverge STR είναι 1.100 g για μέγεθος 56 cm, που μαζί με το πίσω σύστημα Future Shock φτάνει στα 1.400 g.

Μοντέλα και τιμολόγηση

Η Specialized προσφέρει μόλις 3 μοντέλα Diverge STR, όλα κατασκευασμένα γύρω από τα ίδια σετ πλαισίων FACT 11r και όλα εξοπλισμένα με ασύρματα ηλεκτρονική μετάδοση SRAM 1×12 και ελαστικά Specialized Tracer 42 mm Pro tubeless.

Το κορυφαίο S-Works Diverge STR με SRAM Red eTap/XX1 Eagle AXS 1×12, βατόμετρο Quarq, τροχούς από ανθρακόνημα Roval Terra CLX, τιμόνι Roval Terra και παλουκόσελο S-Works, τιμολογείται στα 15.000 €. Το πραγματικό βάρος για μέγεθος 56 cm είναι στα 8.62 kg, χωρίς πεντάλ ή αξεσουάρ.

Το Diverge STR Pro μεσαίας κατηγορίας συνδυάζεται με SRAM Force eTap/X01 Eagle AXS 1×12 (χωρίς βατόμετρο), τροχούς Roval Terra CL, με το ίδιο τιμόνι και παλουκόσελο στα 9.500 €. Πραγματικό βάρος για μέγεθος 54 cm στα 9.04 kg, χωρίς πεντάλ ή αξεσουάρ.

Τέλος, υπάρχει το «οικονομικό» μοντέλο Diverge STR Expert με SRAM Rival eTap/GX Eagle AXS 1×12, τροχούς Roval Terra C, παλουκόσελο S-Works, αλλά αλουμινένιο τιμόνι Hover στα 7.500 €. Πραγματικό βάρος για μέγεθος 54 cm στα 9.67 kg.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Egan Bernal – Το καλύτερο πράγμα που θα μπορούσε να μου συμβεί ήταν το ίδιο το ατύχημα

Ο Κολομβιανός παραδέχτηκε σε μια μεγάλη συνέντευξη για την AS ότι σκέφτηκε να αποσυρθεί, κ…