Το καλοκαίρι του 2023 είχε φτάσει πριν ένα μήνα, και ήδη βρισκόμουν στην προετοιμασία για το πρώτο μπρεβέ που θα συμμετείχα για αυτή την χρονιά. Το πρόβλημα ήταν ότι τα ποδηλατικά παπούτσια μου έπνεαν τα λοίσθια, οπότε ήταν η ώρα για μια δραστική αλλαγή.

Χρειαζόμουν ένα ζευγάρι καλά ποδηλατικά παπούτσια, με σόλα από ανθρακόνημα – μια και τέτοια παπούτσια χρησιμοποιούσα τόσα χρόνια. Απλά δεν ήθελα η σόλα να είναι τελείως άκαμπτη, δηλαδή για αγωνιστική χρήση.

Αφού έκανα μια μικρή έρευνα αγοράς, απευθύνθηκα στην εταιρία Podilatorama και κατέληξα στην αγορά των Shimano RC 702.

Λίγα λόγια για την εταιρία

Για μια από τις παλιότερες ποδηλατικών αξεσουάρ, τι μπορεί να πει κανείς; Ιδρύθηκε το 1921 από τον τότε άσημο Shozaburo Shimano για να παράγει freewheel, ένα πρωτότυπο σύστημα ταχυτήτων για τα ποδήλατα, που τότε ενσωμάτωνε το γνωστό μας ελεύθερο.

Πολλά χρόνια αργότερα, το 1990, η εταιρία εξέλιξε τα πρώτα πεντάλ με κλιπάκια, τα γνωστά SPD (Shimano Pedaling Dynamics) και έβγαλε τα πρώτα ποδηλατικά παπούτσια με σχαράκια. Τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία…

Εμφάνιση

Κατά τα ψέματα, μιλώντας για ποδηλατικά αξεσουάρ – με τα παπούτσια να αποτελούν ένα από το κυριότερο – η εμφάνιση τους, επηρεάζει ποια θα διαλέξουμε και ποια όχι!

Και για να πούμε την αλήθεια, πριν αρκετά χρόνια, τα παπούτσια της Shimano, δεν θα έπαιρναν ποτέ βραβείο σε καλλιστεία… Αυτό όμως έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα με τις σειρές S-Phyre και RC.

Παπούτσια Shimano RC702 – Δοκιμή

Τα συγκεκριμένα παπούτσια λοιπόν μοιάζουν ακριβότερα από όσο κοστίζουν. Από τη μια, έχει να κάνει με τη σχεδίαση τους, και από την άλλη με το συνθετικό δέρμα, που καλύπτει ολόκληρο το παπούτσι.

Μπροστά, την όμορφη εικόνα συμπληρώνει το σύστημα Boa, με 2 ρυθμιστικά. Πίσω, έχει δοθεί έμφαση στην υποστήριξη για τον αστράγαλο, με αρκετή προσθήλη αφρώδους υλικού εσωτερικά, με αντιολισθητική επιφάνεια για να “αγκιστρώνει” το πόδι μας.

Shimano RC702

Μιλήσαμε για την εμφάνιση πάνω, αλλά δεν μιλήσαμε για την εμφάνιση από κάτω!

Εκεί θα βρούμε την σόλα από ανθρακόνημα, που καλύπτει περίπου τα 2/3 του παπουτσιού. Ξεκινά φυσικά από μπροστά, εκεί που ασκούνται οι περισσότερες δυνάμεις όταν πεταλάρουμε και τελειώνει μερικά εκατοστά πριν το πίσω τμήμα. Ο βαθμός σκληρότητας εδώ είναι 10 με το μέγιστο 12 για το πιο ακριβό μοντέλο S-Phyre.

Στην πίσω μεριά του παπουτσιού, υπάρχει ένα κομμάτι από ενισχυμένο πλαστικό για προστασία από γδαρσίματα και από κάτω ένα πλαστικό τακούνι, για να μπορούμε να περπατάμε άνετα, το οποίο δυστυχώς δεν αλλάζει.

Αν θέλουμε όμως να δούμε το κύριο χαρακτηριστικό του RC702, το οποίο και το διαφοροποιεί από το RC701, είναι το μονοκόμματο κομμάτι συνθετικού δέρματος, που καλύπτει ολόκληρο το παπούτσι. Για καταλάβουμε καλύτερα, δεν υπάρχει η παραδοσιακή “γλώσσα” στη μέση του παπουτσιού. Απλά το δέρμα διπλώνει από μέσα, σχηματίζοντας έτσι τη “γλώσσα” του παπουτσιού.

Εκεί που ακουμπά το κουτουπιέ (ή κουντεπιέ) του ποδιού μας, και πιέζεται στο χαμηλότερο σημείο πεταλαρίσματος, υπάρχει ένα ελαστικό τμήμα, για να αποφεύγεται η τριβή με το δέρμα. Το κομμάτι της “γλώσσας” έχει τμήματα σχεδόν διάφανα, για καλύτερη διαπνοή.

Τέλος το σύστημα Boa, με τα 2 ρυθμιστικά του: Το κάτω “μαζεύει” το πόδι μας μέσα στο παπούτσι, ενώ το πάνω ρυθμίζει πόσο σφιχτό το θέλουμε, πάνω στο κουτουπιέ. Δυστυχώς εδώ, η ρύθμιση είναι μόνο προς τη μία μεριά, δηλαδή μπορούμε να το σφίξουμε με ακρίβεια, αλλά αν θέλουμε να το χαλαρώσουμε, πρέπει πρακτικά να το ξεκουμπώσουμε και να το σφίξουμε από την αρχή. Όχι κάτι χρήσιμο, κατά τη διάρκεια της προπόνησης…

Η δοκιμή

Αυτή η μακροχρόνια δοκιμή είχε διάρκεια για πάνω από 2000 χλμ. Σε αυτά τα χιλιόμετρα, συμπεριλαμβάνονται 2 μπρεβέ των 200 χλμ, οι 3 διαδρομές του EpicRides 2024 – αντίστοιχα 120/200/400 χλμ- καθώς και πολλές μεμονωμένες προπονήσεις.

Η πρώτη εντύπωση ήταν η πολύ καλή φόρμα τους. Τα RC702 έχουν μια πολύ άνετη φόρμα, ιδανικά για εμάς που θέλουμε να γράφουμε πολλά μη αγωνιστικά χιλιόμετρα, με αρκετό χώρο για τα δάχτυλα. Επομένως, ο φόβος μου για πόνους στο πρώτο μπρεβέ που τα δοκίμασα, απλά εξαφανίστηκε!

Η δεύτερη θετική εντύπωση ήρθε από την σόλα με ανθρακόνημα. Δεν είχα δοκιμάσει πάλι παπούτσι Shimano, οπότε δεν είχα μέτρο σύγκρισης. Παρόλα αυτά, η σόλα κάνει τη δουλειά της, όπως πρέπει: Αρκετά σκληρή για να μεταφέρει όλη τη δύναμη του πεταλαρίσματος, αλλά όχι τελείως άκαμπτη ώστε να ενοχλεί.

Τα περισσότερα χλμ έγιναν με αρκετά θερμές συνθήκες, όμως τα παπούτσια ανταποκρίθηκαν θετικά. Το συνθετικό δέρμα έχει μικροσκοπικές οπές για καλύτερο αερισμό, κάτι που πραγματικά κάνει τη διαφορά. Ακριβώς κάτω από τα δάχτυλα, υπάρχει ένα μικρό άνοιγμα στη σόλα για τον ίδιο λόγο και ένα μικρότερο κάτω από το τακούνι.

Το μικρό άνοιγμα προσφέρει επαρκή αερισμό, ενώ καθιστά δύσκολη την είσοδο της βροχής στο παπούτσι. Φυσικά σε συνθήκες δυνατής νεροποντής, το παπούτσι θα “πάρει” νερό από κάτω, εκτός αν έχουμε προνοήσει και φοράμε αδιάβροχα καλύμματα.

Με τα ρυθμιστικά Boa, όπως είπαμε παραπάνω, μπορούμε να κάνουμε μικρορυθμίσεις μόνο για το σφίξιμο, όχι για το λύσιμο. Η λύση είναι να τα έχουμε σε μια μέτρια θέση, και μετά από μερικά χλμ να τα ρυθμίσουμε εκεί που θέλουμε. Βέβαια με την χρήση αργότερα, θα βρίσκουμε από την αρχή την ιδανική θέση. Από την άλλη, μπορούμε προσεκτικά να τα λύσουμε και να τα σφίξουμε ξανά εν κινήσει, δεν είναι κάτι ακατόρθωτο.

Βάρος και αντοχή

Φοράω Νο 45 κανονικά, οπότε με τα RC702 πήγα ένα νούμερο παραπάνω στο Νο 46. Με βάρος κοντά στα 300 γρ., το παπούτσι είναι πανάλαφρο, πραγματικά δεν καταλαβαίνεις ότι το φοράς, ιδιαίτερα σημαντικό αν στροφάρετε με 80-90 σ.α.λ.

Η αντοχή σε αυτά τα 2000 χλμ; Το πίσω ενισχυμένο κομμάτι που προστατεύει τον αστράγαλο, δεν κατάλαβε τίποτα, ενώ το ίδιο ισχύει για το συνθετικό δέρμα εμπρός. Απλά επειδή τα διάλεξα σε λευκό χρώμα, το παπούτσι λερώνεται συχνά με τη χρήση, αλλά καθαρίζεται εύκολα με μωρομάντηλα!

Επίλογος

Τα Shimano RC702 κοστίζουν 225€. Ακριβά ή φθηνά; Μεγάλη κουβέντα… Προσωπικά πιστεύω, είναι μια καλή τιμή για αυτά που προσφέρουν, δηλαδή ένα πολύ καλό ποδηλατικό παπούτσι για κάθε χρήση, ένα κλικ πιο χαμηλά από το καλύτερο αλλά πολύ πιο ακριβό S-Phyre.

Δεν με δυσκόλεψε κάπου ιδιαίτερα, δεν είδα μεγάλες αστοχίες στην κατασκευή, εκτός από αυτά που ανέφερα παραπάνω. Γενικά, ένα πολύ καλό ποδηλατικό παπούτσι, φιλικό στη χρήση, και σε λογική τιμή.

Συνολικη Βαθμολογια
Εμφάνιση 99%
Διαπνοή 94%
Βάρος 95%
Λειτουργικότητα 88%
Summary
94 %

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Προσωπικό προπονητικό πλάνο ΙΙΙ – Εποχιακοί στόχοι

Η φετινή αγωνιστική σεζόν έχει φτάσει στο τέλος της και πολλοί ποδηλάτες αρχίζουν να σκέφτ…