Περιγραφή:

Ο Bauke Mollema εξαπέλυσε μια σόλο επίθεση, κράτησε τη θέση του ενάντια σε ένα γκρουπ τεσσάρων αθλητών και πήρε τη πρώτη νίκη για την Trek – Segafredo στο φετινό Γύρο Γαλλίας. Πίσω ο Froome είχε περιπέτειες αλλά τελικά κράτησε την φανέλα.

Laissac-Severac L’Eglise → Le Puy-en-Velay, 189 km

Ξανά υπήρχε δράση από την αρχή του εταπ, καθώς οι προσπάθειες για αποσπάσεις άρχισαν από το ελεύθερο. Σήμερα υπήρχε ένας λόγος παραπάνω, καθώς η πρώτη σκληρή ανάβαση (1ης κατηγορίας) βρισκόταν μόλις 20 χλμ από την εκκίνηση.

Η αρχή έγινε από τον Serge Pauwels (Dimension Data). Ακολούθησαν οι Warren Barguil (Sunweb), Dylan Van Baarle (Cannondale-Drapac), Robert Kiserlovski & Tony Martin (Katusha-Alpecin), Tsgabu Grmay (Bahrain-Merida), Damiano Caruso (BMC), Marcus Burghardt (Bora-Hansgrohe), Marcel Sieberg (Lotto Soudal), and, Luis Angel Mate (Cofidis).

Η επόμενη απόσπαση έγινε από την Trek – Segafredo και συγκεκριμένα από τον Bauke Mollema. Παρέσυρε μερικούς αθλητές μαζί του, ενώ η Sky προσπαθούσε να ελέγξει την κατάσταση. Μετά από λίγο, ο Contador βγήκε από το πελοτόν για να ενωθεί με τον συναθλητή του. Η Sky μάζεψε κι αυτή την επίθεση, και έδωσε ελευθερία στα 2 γκρουπ εμπρός.

Το δεύτερο (και μεγαλύτερο) γκρουπ, που αρχικά παρέσυρε μαζί του ο Mollema, μπόρεσε και έπιασε το πρώτο. Ο Barguil, αφού συνέλεξε πόντους για την πουά φανέλα, δήλωσε ικανοποιημένος.

15ο εταπ – Μια άξια νίκη για τον Bauke Mollema

Στο 120ο χλμ από τον τερματισμό, υπήρχε πλέον ένα μεγάλο γκρουπ 22 αθλητών, με διαφορά 5’ από το πελοτόν.

Όσο περνούσαν τα χιλιόμετρα η διαφορά μεγάλωνε, δίνοντας την εντύπωση ότι η Sky δεν ήθελε (ή δεν μπορούσε) να ελέγξει την διαφορά. Όταν αυτή πέρασε τα 8’, ο Tony Martin άκουσε το καμπανάκι και έφυγε δυνατά προς την κατάβαση, που θα έφερνε όλους στην αρχή της 2ης απαιτητικής ανάβασης.

Φτάνοντας στο τέλος της κατάβασης, ο Γερμανός είχε ήδη 2’ διαφορά από το γκρουπ των αποσπασμένων. Εκείνη τη στιγμή, η AG2R πάτησε δυνατά, με τον Bardet και 4 βοηθούς, και άρχισε να σπάει το πελοτόν. Η Sky είχε πιαστεί στον ύπνο και τώρα προσπαθούσε να κλείσει το κενό. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο Froome είχε σκασμένο πίσω ελαστικό. Μαζί του έμεινε ο Kwiatkowski για να του δώσει το τροχό του, και ο Froome ξεκίνησε την καταδίωξη, χάνοντας έτσι έναν πολύτιμο βοηθό.

Με τον αγωνιστικό διευθυντή να τους φωνάζει να πατήσουν δυνατά, η AG2R ανέβαινε με ένα εξωφρενικό ρυθμό, αδειάζοντας αθλητές. Θύμα του δυνατού ρυθμού έπεσε ο Quintana. Πίσω, τον Froome τραβούσε ο Nieve, που φαινόταν ότι σε λίγο θα έμενε από δυνάμεις.

Πράγματι, σε λίγο ο Βάσκος έμεινε και ο Froome ανέβαινε μόνος. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Sky, έδωσε εντολή στο Landa να κόψει ρυθμό και σε λίγο ενώθηκε με την κίτρινη φανέλα. Σε λίγο θα έφταναν την AG2R.

Εμπρός, κοντά στο τέλος της τελευταίας ανάβασης, ο Tony Martin θα πιανόταν από τους Barguil & Pauwels. Ο Γάλλος πήρε τους βαθμούς της ανάβασης και έκοψε τα  πόδια του.

Πίσω ο Bardet αποφάσισε τελικά να κάνει την επίθεση του, μαζί με τον Uran αλλά δεν ήταν η επίθεση που έπρεπε. Ήταν η στιγμή που έχασε την ευκαιρία του να πάρει την κίτρινη φανέλα…

Περνώντας την κορυφή, υπήρχαν 17 χιλιόμετρα κατηφόρας. Ήταν η στιγμή που ο Ολλανδός της Trek αποφάσισε ότι έπρεπε να πάρει το εταπ και έφυγε με ξέφρενο ρυθμό.

Στο 10ο χλμ από τον τερματισμό, ένα γκρουπ 4 αθλητών τον κυνηγούσε. Το γκρουπ είχε το πλεονέκτημα γιατί πλέον υπήρχε κόντρα άνεμος. Παρόλα αυτά, το μυαλό και η θέληση υπερίσχυσαν και ο Ολλανδός κατάφερε και πήρε τη νίκη που του άξιζε.

Πίσω, ο Dan Martin είχε επιτεθεί στην κατηφόρα και ο Landa δεν είχε πλέον τα πόδια να τον κυνηγήσει. Τερμάτισε, κερδίζοντας μερικά δευτερόλεπτα από τον Froome και μια καλύτερη θέση στην γενική.

Γενική κατάταξη 15ου εταπ:

1. Christopher Froome (GB) Sky in 64:40:21
2. Fabio Aru (Ita) Astana at 0:18
3. Romain Bardet (Fra) AG2R-La Mondiale at 0:23
4. Rigoberto Uran (Col) Cannondale-Drapac at 0:29
5. Daniel Martin (Irl) Quick-Step Floors at 1:12
6. Mikel Landa (Spa) Sky at 1:17
7. Simon Yates (GB) Orica-Scott at 2:02
8. Louis Meintjes (RSA) UAE Team Emirates at 5:09
9. Alberto Contador (Spa) Trek-Segafredo at 5:37
10. Damiano Caruso (Ita) BMC at 6:05

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Προσωπικό προπονητικό πλάνο ΙΙ – Εβδομάδα προπόνησης

Κάθε ποδηλάτης που ξεκινάει πιο σοβαρά την προπόνηση έχει πιθανότατα ένα προπονητικό πλάνο…