Περίληψη:

Ο Maciej Bodnar οδήγησε έναν εκπληκτικό γύρο ατομικής χρονομέτρησης, που ακόμα και ο πολύς Chris Froome, δεν μπόρεσε να καταρρίψει. Στην γενική, ο Froome έκανε πολύ καλό χρονόμετρο, ο Bardet απογοήτευσε χάνοντας την δεύτερη θέση της γενικής, την οποία κέρδισε ο Uran.

Marseille → Marseille, 23 km

20ο εταπ – O Bodnar κατακτά την Μασσαλία

Το σημερινό χρονόμετρο ήταν το μικρότερο σε διάρκεια, από τα τελευταία χρονόμετρα που συνήθως προγραμματίζονται για το προτελευταίο εταπ. Ότι όμως υστερούσε σε διάρκεια, είχε σε τεχνική δυσκολία.

Το εταπ είχε εκκίνηση/τερματισμό στο γήπεδο Stade Velodrome. Είχε 2 αναστροφές και ένα ανηφορικό κομμάτι 1,2 χλμ με 9.5% μέση κλίση! Μπορεί να ήταν μικρό, αλλά για πολλούς ήταν φαρμακερό…

Χρόνοι

Ο πρώτος σοβαρός χρόνος τέθηκε από τον Taylor Phinney (Cannondale-Drapac), που τερμάτισει κάτω από τα 30 λεπτά, με χρόνο 29:21’’. Δεν πρόλαβε να κάτσει πολύ στη καρέκλα, όταν ο Maciej Bodnar (Bora-Hansgrohe), σταμάτησε το χρονόμετρο στο 28:15’’, που έμελλε να ήταν και ο χρόνος της ημέρας.

Ο Stefan Kung (BMC), δεύτερος στο Dusseldorf έκανε την προσπάθεια του, αλλά τερμάτισε 34’’ μακριά.

Ο Michal Kwiatkowksi (Sky), ίσως από τους πιο φορμαρισμένους αθλητές της 3ης εβδομάδας, έφτασε στην πηγή αλλά για 1’’ δεν ήπιε νερό!

Φαβορί

20ο εταπ – O Bodnar κατακτά την Μασσαλία

Ο Alberto Contador εντυπωσίασε με την επίδοση του. Στο 2ο ενδιάμεσο κοντρόλ στο τέλος της ανηφόρας, ήταν πιο γρήγορος από τον χρόνο του Kwiatkowksi, αλλά στα επόμενα χιλιόμετρα έχασε αρκετό χρόνο. Τελικά τερμάτισε 22’’ πίσω από τον Bodnar.

Μεγάλη έκπληξη ήταν η απόδοση του Uran, που αρκετοί περίμεναν ότι θα πάρει χρόνο από την κίτρινη φανέλα. Με ενδιάμεσο χρόνο στο 2ο κοντρόλ 51’’ κάτω από τον χρόνο του Πολωνού, έχανε κάθε ευκαιρία για την κίτρινη φανέλα. Παρόλα αυτά, έβαζε μια πολύ καλή απόδοση ατομικής χρονομέτρησης.

20ο εταπ – O Bodnar κατακτά την Μασσαλία

Ευτυχώς για τον συμπαθή Κολομβιανό, υπήρχε ένα φαβορί με χειρότερη απόδοση από αυτόν. Ο Romain Bardet φαινόταν από την αρχή ήταν «πάλευε» πάνω στο ποδήλατο του. Στο ανηφορικό κομμάτι, πραγματικά αποσυντονίστηκε και δεν μπορούσε να κρατήσει ένα σταθερό τέμπο. Έφτασε στο 2ο κοντρόλ με χρόνο 1:17’’ κάτω από τον χρόνο του Πολωνού.

Στην ευθεία για το στάδιο, οι κάμερες έδειχναν τον τελευταίο αναβάτη της ημέρας, τον Chris Froome να τον πλησιάζει. Ήταν βέβαιο πλέον ότι έχανε την 2η θέση από τον Uran και υπήρχε και η πιθανότητα να χάσει και την 3η από τον Landa.

20ο εταπ – O Bodnar κατακτά την Μασσαλία

Περνώντας την γραμμή, κράτησε την 3η θέση για 1’’ , ενώ ακριβώς πίσω του τερμάτιζε ο Βρετανός, έχοντας κάνει 1:57’’ πιο γρήγορο χρόνο από τον Γάλλο.

Ακόμα ένα ενδιαφέρον στατιστικό, ήταν ότι ο Chris Froome κέρδισε την κίτρινη φανέλα, χωρίς να μπορέσει να κερδίσει ούτε ένα εταπ. Ίσως, τα λεγόμενα του Quintana για την φετινή απόδοση του Froome, ήταν αληθινά. Αλλά λίγη σημασία έχει, μπροστά στον 4ο τίτλο που άξια κατέκτησε.

Ο Chris Froome δήλωσε μετά τη νίκη του “…Είναι ένα εκπληκτικό συναίσθημα. Ερχόμενος σε αυτό το χρονόμετρο, ήταν όλα τόσο κοντά που έπρεπε να αγωνιστώ στο δρόμο. Είμαι εκστασιασμένος, είναι εκπληκτικό συναίσθημα. Μόλις μίλησα με τη γυναίκα μου και έρχεται στο Παρίσι μαζί με τον γιό μου, δεν μπορώ να περιμένω να βρεθώ εκεί”.

“Αυτή ήταν η πιο σκληρή και η πιο κοντινή μου νίκη απο όλους τους Γύρους. Απο τις διαδρομές που είχαμε για φέτος, φαινόταν ότι θα ήταν έντονος ο ανταγωνισμός, αλλά δεν περίμενα να έρθω στη Μασσαλία για να πάρω τον τίτλο”.

Γενική κατάταξη 20ου εταπ:

  1. FROOME CHRISTOPHER 1 TEAM SKY 83H 55′ 16”
  2. URAN RIGOBERTO 188 CANNONDALE DRAPAC PROFESSIONAL CYCLING TEAM 83H 56′ 10” + 00′ 54”
  3. BARDET ROMAIN 11 AG2R LA MONDIALE 83H 57′ 36” + 02′ 20”
  4. LANDA MIKEL 6 TEAM SKY 83H 57′ 37” + 02′ 21”
  5. ARU FABIO 51 ASTANA PRO TEAM 83H 58′ 21” + 03′ 05”
  6. MARTIN DANIEL 105 QUICK – STEP FLOORS 83H 59′ 58” + 04′ 42”
  7. YATES SIMON 89 ORICA – SCOTT 84H 01′ 30” + 06′ 14”
  8. MEINTJES LOUIS 61 UAE TEAM EMIRATES 84H 03′ 36” + 08′ 20”
  9. CONTADOR ALBERTO 31 TREK – SEGAFREDO 84H 04′ 05” + 08′ 49”
  10. BARGUIL WARREN 143 TEAM SUNWEB 84H 04′ 41” + 09′ 25”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Βελτιώνοντας την ποδηλατική ροπή

Συνήθως μιλάμε πιο συχνά για δύναμη παρά για ροπή, αλλά και τα δύο είναι σημαντικά στην απ…