Είναι αποδοτικά τα μοντέρνα συστήματα μετάδοσης; Μια νέα σειρά Shimano Ultegra λέγεται ότι μας «κοστίζει» περίπου 20W όταν βγάζουμε δύναμη ίση  με 250W (90rpm) – με άλλα λόγια, το πίσω ελαστικό λαμβάνει μόνο το 92% αυτού που βάζουμε στα πεντάλ.

Φυσικά αποδοτικότητα 100% είναι αδύνατη, αλλά η μείωση της διαφοράς είναι εφικτή.

Η τροχαλία

Με λιανική τιμή στα $ 500 το σύστημα της CeramicSpeed είναι στην ουσία ένα κλουβί από ανθρακόνημα με τροχαλίες από αλουμίνιο με κεραμικά γρανάζια.

Το σύστημα ονομάζεται OSPW (OverSized Pulley Wheel) και πολλοί υποθέτουν ότι είναι τα κεραμικά γρανάζια είναι υπεύθυνα για την εξοικονόμηση των 2-4W. Όμως τα πραγματικά οφέλη είναι οι υπερμεγέθοι τροχαλίες.

Τα δεδομένα

Η CeramicSpeed ​​υποστηρίζει ότι το OSPW μπορεί να μας εξοικονομήσει από 2-4W σε σύγκριση με μια Shimano Dura-Ace (στα 250W, 90rpm. Στην πραγματικότητα, με μια βελτιστοποιημένη ή ακόμα και καλά συντηρημένη αλυσίδα σε χρήση, ο αριθμός αυτός είναι πιθανότατα πιο κοντά σε μόλις 1-2W – αλλά ακόμα κι’ έτσι, τα βατ είναι βατ.

Ακριβώς όπως γνωρίζουμε ότι τα μεγαλύτερα γρανάζια και δίσκοι είναι πιο αποτελεσματικοί ως αποτέλεσμα της μειωμένης άρθρωσης της αλυσίδας, το ίδιο ισχύει και για τις μεγαλύτερες τροχαλίες. Με κανονικού μεγέθους τροχαλίες 11Τ, κάθε σύνδεσμος μιας αλυσίδας πρέπει να αρθρώνεται περίπου 33 μοίρες καθώς εισέρχεται και εξέρχεται από κάθε τροχαλία. Αλλά με μια υπερμεγέθη τροχαλία 19Τ (η μεγαλύτερη που διαθέτει το σύστημα OSPW), κάθε αλυσίδα πρέπει να αρθρώσει μόνο 19 μοίρες.

Τροχαλίες CeramicSpeed OSPW - Παρουσίαση

Επιπλέον, ένας μεγαλύτερος τροχός τροχαλίας περιστρέφεται πιο αργά για ένα δεδομένο ρυθμό, και σε αυτή την περίπτωση, κάθε τροχαλία τρέχει επίσης σε υβριδικά υψηλής ποιότητας κεραμικά γρανάζια και λιπαντικό χαμηλής τριβής. Είναι εύκολο να δούμε πώς το προϊόν μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του συστήματος μετάδοσης.

Για την CeramicSpeed, κάθε σύστημα OSPW είναι μοναδικό για το μοντέλο μετάδοσης που έχει σχεδιαστεί για να προσαρμόζεται και υπάρχει μεγάλη ποικιλία στις ακριβείς μετρήσεις των δοντιών της τροχαλίας.

Εγκατάσταση και ρύθμιση

Η διαδικασία εγκατάστασης ενός OSPW ποικίλλει ανάλογα με το μοντέλο του σασμάν (ντεραγιέ) και κάθε κιτ περιλαμβάνει σαφείς οδηγίες. Ακολουθώντας αυτές τις οδηγίες, χρειάζεται η τοποθέτηση ελαφρώς μακρύτερης αλυσίδας και η εξασφάλιση ότι το νύχι του σασμάν θα είναι 100% ευθυγραμμισμένο, πριν την τοποθέτηση.

Με ένα μακρύτερο κλουβί και μεγαλύτερες τροχαλίες, ένα σασμάν εξοπλισμένο με OSPW είναι σίγουρα πιο ευαίσθητο στη ρύθμιση και ευθυγράμμιση. Αλλά μόλις εγκατασταθεί, η αλλαγή ταχυτήτων είναι εκπληκτικά καλή.

Το OSPW προσφέρει 3 ρυθμίσεις έντασης (High/Medium/Low. Όσο υψηλότερη είναι η τάση του ελατηρίου, τόσο πιο άμεση η αλλαγή και η μετατόπιση της αλυσίδας. Η CeramicSpeed ​​συνιστά να χρησιμοποιούμε τη χαμηλότερη από τις τρεις ρυθμίσεις (Low), αλλά αν συμμετέχουμε συχνά σε αγώνες, θα επωφεληθούμε από την υψηλότερη ένταση.

Βάρος

Με βάση το βάρος, το σύστημα OSPW για μετάδοση SRAM προσέθεσε 22g στο μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων: ο αρχικός κλωβός Red22 είναι 49g και ο CeramicSpeed ​​OSPW είναι 71g.

Σε σύγκριη, το σασμάν Dura-Ace R9150 Di2, εφοδιασμένο με OSPW, ζυγίζει 230g , περίπου 30g βαρύτερο από το κανονικό ηλεκτρονικό σασμάν.

Αλλάζοντας ταχύτητες

Έξω στο δρόμο, παρά το φλεξάρισμα από το μεγαλύτερο κλουβί, οι αλλαγές παραμένουν αξιόπιστες και καθαρές.

Αν έχουμε ήδη ένα ακριβό σύστημα – όπως εδώ το μοντέλο της SRAM Red22 – είναι δύσκολο να παρατηρήσουμε μεγάλες αλλαγές. Σίγουρα η αξιοπιστία του συστήματος μετάδοσης είναι μεγαλύτερη και μαζί και η αισθητική πλευρά (που σίγουρα μπαίνει στο παιχνίδι σε πολλές επιλογές μας).

Από την άλλη, οι μεγάλες τροχαλίες από αλουμίνιο είναι πιο θορυβώδεις από τις μικρές πλαστικές τροχαλίες, αλλά δεν είναι τόσο θορυβώδεις για να είναι ενοχλητικές. Η μόνη φορά που θα παρατηρήσουμε τον πρόσθετο θόρυβο, θα είναι πάνω στο προπονητήριο μας.

Αντέχουν αρκετά;

Σε περίπτωση που μας απασχολεί η ανθεκτικότητα ενός τόσο ακριβού συστήματος, οι υπερμεγέθης τροχαλίες μπορούν εύκολα να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις κανονικές μικρότερες τροχαλίες:

Πρώτον, γιατί το αλουμίνιο φθείρεται πιο δύσκολο από το πλαστικό. Δεύτερον, γιατί οι μεγαλύτερες τροχαλίες μοιράζουν καλύτερο το φορτίο από την αλυσίδα.

Επίσης, για επιπλέον $ 100, η ​​CeramicSpeed ​​έχει την έκδοση Coated, η οποία διαθέτει σκληρότερη και ανθεκτικότερη στη διάβρωση επίστρωση στα ρουλεμάν και υποστηρίζεται με 6ετή εγγύηση από την CeramicSpeed.

Τα ρουλεμάν OSPW χρησιμοποιούν ειδικό λιπαντικό και η CeramicSpeed ​​παρέχει ένα μικρό μπουκάλι λιπαντικού για χρήση. Ο κλωβός διαθέτει ενσωματωμένες μικρές θύρες λιπαντικού, αν και η αφαίρεση των τροχαλιών για την πρόσβαση στα ρουλεμάν και τις σφραγίδες είναι καλύτερα.

Συμπέρασμα

Δεδομένου ότι το παραπάνω σύστημα στοιχίζει όσο ένα σασμάν Dura-Ace Di2 (ή όσο μια ολόκληρη μετάδοση Shimano Tiagra!), κάνει το σύστημα να είναι αντικειμενικά υπερτιμημένο!

Συμφωνούμε ότι η CeramicSpeed ​​έχει αναμφισβήτητα επενδύσει περισσότερο σε έρευνες από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία του χώρου. Επίσης συμφωνούμε ότι η ποιότητα και οι ανοχές είναι εξαιρετικές και ότι το σύστημα διαθέτει κεραμικά ρουλεμάν υψηλής ποιότητας και ένα σύνθετο κλωβό από ανθρακόνημα. Αλλά δεν μπορείτε να αγνοήσουμε την τιμή…

Η απόφαση γίνεται πιο σκληρή όταν εξετάζουμε επιλογές για μεγαλύτερες τροχαλίες,  που ταιριάζουν σε κλουβιά ΟΕΜ. Για παράδειγμα, η Kogel προσφέρει τώρα τροχαλίες 12 / 14T για να ταιριάζει άμεσα στα σασμάν Shimano με 11 ταχύτητες. Επίσης, η εταιρεία διαθέτει ακόμη τροχαλίες 14 / 14T για να ταιριάζει σε σασμάν ποδηλάτων βουνού με 12 ταχύτητες. Μια τέτοια αναβάθμιση κοστίζει $ 150, ή λιγότερο από το ένα τρίτο του OSPW.

Από την άλλη, εάν ψάχνουμε οριακά κέρδη και θεωρούμε ότι ξοδεύοντας 500 δολάρια για να γλιτώσουμε μερικά W είναι το επόμενο βήμα, τότε το σύστημα  OSPW είναι ακριβώς για εμάς.

Θα προσφέρει καλύτερη απόδοση από μια αναβάθμιση μεσαίας τριβής ή των κέντρων των τροχών μας. Τέλος, αυτά τα οφέλη θα μεγαλώνουν όσο αυξάνονται τα βατ που πεταλάρουμε και όσο η αλυσίδα μας φθείρεται.

Τροχαλίες CeramicSpeed OSPW - Παρουσίαση

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Αυξάνοντας την αντοχή μας στον πόνο

Αν θέλουμε να πιέζουμε σκληρά πάνω στο ποδήλατο, τότε θα πρέπει να αντέχουμε μεγάλο ποσοστ…