Share on Facebook Share on Twitter Ο Peter Sagan θα πάρει εκκίνηση για το Paris-Roubaix την Κυριακή με ποδήλατο με μηχανική μετάδοση. Όπως και όταν κέρδισε το Roubaix το 2018, ο Σλοβάκος πρωταθλητής θα αγωνιστεί με τη μηχανική μετάδοση Shimano Dura-Ace 9100 στο Specialized Roubaix της ομάδας. Είναι απορίας άξιο, γιατί η διοίκηση της Bora-Hansgrohe υποστήριξε το αίτημα του Sagan για τη χρήση μιας τέτοιας «απαρχαιωμένης» τεχνολογίας. Παρ ‘όλα αυτά, η απόφαση είναι οριστική. Όταν η Shimano ανακοίνωσε τη νέα της μετάδοση Dura-Ace Di2 R9200 και Ultegra Di2 R8100 12 ταχυτήτων, στα τέλη του περασμένου μήνα, η μεγαλύτερη είδηση για πολλούς ήταν ο θάνατος των μηχανικών παραλλαγών. Η Shimano θα εξακολουθεί να προσφέρει την Dura-Ace R9100 για το επόμενο έτος περίπου, αλλά μην περιμένετε να δείτε κάτι περισσότερο. Η SRAM έχει ακολουθήσει παρόμοιο δρόμο και παρόλο που δεν έχει φτάσει στο σημείο να αποκλείσει μια νέα μηχανική μετάδοση, φαίνεται απίθανο να το δούμε σύντομα. Αν προσθέσουμε στα παραπάνω, πόσο σπάνια βλέπουμε τους επαγγελματίες αθλητές να αγωνίζονται με μηχανικά σύνολα, πόσο aero γίνονται τα ποδήλατα με τις ηλεκτρονικές σειρές και τη σχετική έλλειψη μηχανικών ανταλλακτικών, και δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι μηχανικές μεταδόσεις τείνουν να εξαφανιστούν. Η επιλογή του Sagan Γιατί ο Sagan επέλεξε λοιπόν την μηχανική μετάδοση; Είναι πολύ πιθανό να δυσκολεύεται να χειριστεί τα κουμπιά αλλαγής ταχυτήτων Di2, ή ίσως ευκολότερα μπορεί να γίνει μια λάθος αλλαγή, όταν αγωνίζεται με 50 χ.α.ω. πάνω στα λιθόστρωτα. Οι μεγαλύτερες μανέτες στη μηχανική Shimano είναι ιδιαίτερα εύκολο να λειτουργήσουν κατά τις αναπηδήσεις. Ο Fabian Cancellara άλλαζε σε μηχανική σειρά για τους ίδιους λόγους. Είναι επίσης λιγότερο πιθανό να υπάρξει μια καταστροφική βλάβη, στο βίαιο περιβάλλον του Paris – Roubaix. Επίλογος Η μηχανική μετάδοση είναι ουσιαστικά νεκρή σε αυτό το επίπεδο αγώνων. Η ηλεκτρονική μετάδοση, απλά είναι καλύτερη: Απαιτεί λιγότερο ρεγουλάρισμα, οι αλλαγές ταχυτήτων είναι πιο γρήγορες, είναι πάντα πιο cool. Αν π.χ. δείξουμε σε έναν μη ποδηλάτη, την ηλεκτρονική μας μετάδοση, θα δούμε αμέσως την (θετική) αντίδραση του. Σίγουρα όμως, δεν είναι κάτι που χρειαζόμαστε. Ένα μηχανικό σύνολο δεν θα κάνει τον αναβάτη πιο αργό, ούτε το ηλεκτρονικό θα κάνει έναν αναβάτη πιο γρήγορο, είναι απλώς δύο διαφορετικοί τρόποι να κάνουμε το ίδιο πράγμα. Αν λοιπόν ο Sagan αγωνιστεί στο Paris-Roubaix και κερδίσει με μηχανική σειρά, θα δικαιωθεί για την επιλογή του.