Lorca – Observatorio Astronómico De Calar Alto 187.5km

Ακόμα ένα εταπ βουνών σήμερα, μια και μπαίνουμε για τα καλά στην 2η εβδομάδα του γύρου. Με δύο κορυφές 1ης κατηγορίας, που τις χωρίζει μια μικρή κατάβαση 10 χλμ, θα είναι ένα απαιτητικό εταπ. Η δεύτερη ανάβαση, με τερματισμό στα 2120 μ., φτάνει σε ένα αστεροσκοπείο. Να κάτι που δεν βλέπεις συχνά σε εταπ βουνών!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το εταπ ξεκινά με μια ανάβαση 10 χλμ στο 3%. Όχι κάτι ιδιαίτερο, αλλά ιδανικό για αποσπάσεις. Μετά την κατάβαση των 15 χλμ ξεκινά μια μεγάλη ευθεία περίπου 50 χλμ, όπου μάλλον το πελοτόν θα δώσει ελευθερία στους αποσπασμένους.

Στο 75ο χλμ, θα αρχίσουν να ανηφορίζουν μέχρι το ανηφορικό σπριντ στο 103ο χλμ. Εκεί έχουμε ακόμα ένα επίπεδο τμήμα, μέχρι το 125ο χλμ. Εκεί το πελοτόν αρχίζει να ανεβαίνει τους πρόποδες του Alto de Velefique, του πρώτου βουνού της ημέρας.

Το Alto de Velefique, με τα 13.2 χλμ στο 8.6% ξεκινά στο 144ο χλμ. Εγγυημένα, θα σπάσει τα πόδια πολλών αθλητών, γιατί είναι η πρώτη μεγάλη ανάβαση της Vuelta. Τα πρώτα 5 χλμ είναι στο 9%, όπου το πελοτόν θα χάσει σίγουρα το 1/3 των αθλητών, ενώ οι απώλειες θα συνεχίζονται μέχρι την κορυφή.

Στο 157ο χλμ, ξεκινά η κατάβαση των 10 χλμ και χωρίς πολύ χρόνο, ξεκινά το Calar Alto. Φαίνεται σχετικά εύκολο με 15.5 χλμ στο 5.9% αλλά δεν είναι. Το πρώτο τμήμα των 7 χλμ είναι στο 8.5%, και το επόμενο κομμάτι με πολύ μικρή κλίση, με τα 2 πρωτελευταία χλμ να δυσκολεύουν πριν το τέλος. Εδώ θα έχουν μείνει κάτω από 10 αθλητές στο πελοτόν, στην ουσία μόνο τα φαβορί.

Δηλώσεις Froome

Ο Froome δήλωσε ότι δεν γνωρίζει τίποτα για το σημερινό εταπ, αλλά θα ρωτήσει να μάθει «Δεν ξέρω τίποτα για την αυριανή [σημερινή] ανάβαση, και θα χρειαστεί να ρωτήσω τον Alberto Contador γι αυτήν. Νομίζω προπονείται συχνά σε αυτήν την περιοχή, οπότε γνωρίζει καλύτερα το μέρος».

«Θεωρώ ότι με τον τερματισμό πάνω στην κορυφή, θα δούμε ένα πολύ επιθετικό αγώνα, προς το τέλος. Φυσικά, αθλητές σαν τον Alberto θα θέλουν να κερδίσουν χαμένο χρόνο έναντι των αντιπάλων τους. Φαντάζομαι ότι ο Alberto θα είναι πολύ επιθετικός αύριο [σήμερα] και θα προσπαθήσει να πάρει πίσω χρόνο που έχασε νωρίτερα στον αγώνα».

Καιρός

Πάλι βροχή! Οι αθλητές των κλασσικών δεν θα έχουν πρόβλημα, οι υπόλοιποι θα πρέπει να πάρουν ρίσκα. Ευτυχώς η κατηφόρα μεταξύ των βουνών δεν είναι τεχνική.

Τακτικές

Οι μεγάλες αναβάσεις είναι το φόρτε του Ισπανού. Πιστεύω, από το 3ο εταπ όπου έχασε χρόνο, έβαλε στόχο το σημερινό 11ο, για να πάρει πίσω ό,τι έχασε. Η Trek θα θυσιάσει τους βοηθούς της για να τον βοηθήσει να βρεθεί μπροστά. Δεν πρόκειται να περιμένουν το δεύτερο βουνό, η διαφορά των 3:32’’ είναι πολύ μεγάλη.

Το ιδανικό σενάριο για την Trek, είναι να ανεβάσουν πρώτο τον Contador στην κορυφή, να αποσπαστεί στην κατηφόρα και να τα δώσει όλα στην τελευταία ανάβαση.

Στο στρατόπεδο της Sky τώρα, έχουν την επιλογή να μείνουν θεατές πίσω από το σόου της Trek ή να πάρουν «κεφάλια» από την αρχή.

Η Orica επίσης θα είναι σε επιφυλακή, έχοντας το Chaves 2ο στην γενική και τον Yates 9ο  μέσα στην 10δα.

Αποσπάσεις

Όπως είδαμε παραπάνω, το τερέν εννοεί τις αποσπάσεις. Αν μέσα στο γκρουπ υπάρχουν μέσα αθλητές της Trek, η Sky δεν θα τους δώσει πολύ ελευθερία.

Πιθανοί πρωταγωνιστές

Alberto Contador

Σήμερα πιστεύω θα τα δώσει όλα για όλα. Είναι η μέρα να πάρει ένα μεγάλο ρίσκο, γιατί φτάνουμε πλέον στα μισά της Vuelta και η διαφορά του με τον Froome είναι αρκετά μεγάλη.

Chris Froome

Ο πιο δυνατός αθλητής στο πελοτόν, με την πιο δυνατή ομάδα. Το μόνο που μπορεί να τον προβληματίσει σήμερα είναι η βροχή.

Esteban Chaves

Σήμερα θα δείξει αν θέλει να βολευτεί στο βάθρο της γενικής ή να διεκδικήσει την κόκκινη φανέλα. Αν η ομάδα του τον υποστηρίξει όπως πρέπει, και έχει καλά πόδια, ίσως δούμε ανατροπές.

Vincenzo Nibali

Ο Ιταλός διαπρέπει σε άσχημες καιρικές συνθήκες. Επιπλέον οι μεγάλες αναβάσεις με δυνατό τέμπο είναι το στοιχείο του.

Ilnur Zakarin

Αντέχοντας τις άσχημες καιρικές συνθήκες, μπορεί σήμερα να διαπρέψει. Αυτή τη στιγμή είναι 10ος στην γενική και θέλει να κερδίσει χρόνο.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Βελτιώνοντας την ποδηλατική ροπή

Συνήθως μιλάμε πιο συχνά για δύναμη παρά για ροπή, αλλά και τα δύο είναι σημαντικά στην απ…