Η Campagnolo κυκλοφόρησε την πρώτη της μετάδοση για gravel, προσθέτοντας ένα επιπλέον γρανάζι στην κασέτα, με την ονομασία Ekar.

Εκτός από την πρόσθετη ταχύτητα, η (μόνο) μηχανική Ekar είναι η ελαφρύτερη επιλογή στην αγορά – ελαφρότερη κατά 86 gr από την SRAM Force 1 × 11.

Η κασέτα 13 ταχυτήτων διαθέτει ένα νέο γρανάζι 9 δοντιών, επιτρέποντας μια ευρύτερη γκάμα. Η κασέτα είναι έτσι, ώστε οι μεγάλες ταχύτητες (μικρότερα γρανάζια) να αλλάζουν με μικρά κενά, ενώ τα κενά είναι μεγαλύτερα στο χαμηλές ταχύτητες (μεγαλύτερα γρανάζια) για να επιτρέπουν μεγάλο εύρος.

Η ελαφρύτερη διαμόρφωση – με κασέτα 9-36Τ – διατίθεται στα 2.385g, ενώ η SRAM Force 1x με κασέτα 10-42 έρχεται στα 2.471g. Ολόκληρη η μετάδοση κοστίζει λιγότερο από την Chorus, συγκεκριμένα στα 1.696 €.

Έρευνα αγοράς

Η Campagnolo ξεκίνησε τη διαδικασία για τη νέα μετάδοση, ερευνώντας τις απόψεις 4.500 «εραστών» του χαλικιού, για να προσδιορίσει τι θεωρούσαν πιο σημαντικό.

Campagnolo Ekar 13 ταχυτήτων – Αναλυτική παρουσίαση

Οι βασικές απαιτήσεις ήταν αρκετά λογικές: ανθεκτικότητα, έλεγχος φρεναρίσματος, ευστάθεια αλυσίδας, εύρος ταχύτητας και ικανότητα οδήγησης 1x – με αυτή τη σειρά.

Μανέτες Ekar Ergopower

Η Campagnolo έχει ενσωματώσει αυτό που ονομάζει «Vari-Cushion» στα καλύμματα, με στόχο να προσφέρει ένα άνετο και ασφαλές κράτημα.  Το σχήμα των μοχλών έχει σχεδιαστεί, ώστε να είναι εύκολο στη χρήση με τα χέρια στα drops και υπάρχει μια επιπλέον υφή κοπής με λέιζερ, για να παρέχει πρόσφυση στο βρεγμένο.

Campagnolo Ekar 13 ταχυτήτων – Αναλυτική παρουσίαση

Η λαβή είναι ρυθμιζόμενη, ταιριάζοντας σε διαφορετικά μεγέθη χεριών – αυτό είναι μια απόκλιση από τα προηγούμενα συστήματα Campagnolo, όπου η προσαρμογή δεν ήταν δυνατή, δημιουργώντας προβλήματα για εκείνους με μικρότερα χέρια.

Επιπλέον, το χειριστήριο για τον αντίχειρα έχει σχεδιαστεί με ευκολότερη πρόσβαση από τα drops.

Βάρος: 420 gr ανά ζεύγος
SRP: 382 € το καθένα (RH) / 304 € το καθένα (LH)

Πίσω ντεραγιέ

Το πίσω ντεραγιέ 1 × 13 διαθέτει ένα σύστημα κλειδώματος, σχεδιασμένο για να διευκολύνει την αφαίρεση του τροχού. Η διατήρηση αποδοτικότητας στη μετάδοση είναι προτεραιότητα, και αυτό επιτυγχάνεται σε συνδυασμό με τροποποιήσεις στο δισκοβραχίονα και στην αλυσίδα.

Campagnolo Ekar 13 ταχυτήτων – Αναλυτική παρουσίαση

Το ντεραγιέ είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και πολυαμίδιο ενισχυμένο και ανοδιωμένα κράματα 7075 και 6082, ενώ τα μπουλόνια είναι από ανοξείδωτο χάλυβα προς όφελος της μακροζωίας.

Όπως και η SRAM, έτσι και το σύστημα της Campagnolo κινείται οριζόντια σε αντίθεση με το να ακολουθεί μια πιο διαγώνια διαδρομή. H Campagnolo το αποκαλεί «παραλληλόγραμμη τροχιά 2D» και λειτουργεί, μειώνοντας τις περιττές μετακινήσεις της αλυσίδας.

Βάρος: 275g
SRP: 247 €

Κασέτα

Η κασέτα 13 ταχυτήτων έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει το πλήρες φάσμα των 2x. Οι διαθέσιμες επιλογές είναι 9-36T, 9-42T και 11-44T.

Το πρόσθετο γρανάζι είναι 9Τ. Η κασέτα είναι κατασκευασμένη από χάλυβα, σε δύο κομμάτια. Τα μεγαλύτερα γρανάζια είναι προσαρτημένα σε μια αράχνη αλουμινίου, ενώ τα μικρά γρανάζια είναι όλα επεξεργασμένα από ένα μπλοκ.

Η κασέτα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με ένα νέο κέντρο N3W, το οποίο αποκαλύφθηκε ως μέρος του συστήματος Shamal τον Ιούλιο. Όσοι χρησιμοποιούν την κασέτα Ekar θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν αυτό το κέντρο, αλλά είναι επίσης συμβατό με τις τρέχουσες κασέτες 12 και 11 ταχυτήτων.

Συμβατοί τροχοί είναι οι Shamal Carbon, Rapid Red 300 και Rapid Red 900.

Βάρος: 340g-410g
SRP: 265 €

Δισκοβραχίονας

Δεν θα ήταν ένας δισκοβραχίονας Campangolo, χωρίς λίγο «γυμνό» ανθρακόνημα! Αποτελείται από 2 τεμάχια, ένα χαλύβδινο άξονα και 2 βραχίονες από ανθρακόνημα UD.

Υπάρχουν 4 μεγέθη: 38T, 40T, 42T και 44T. Τα φύλλα αλουμινίου αλλάζουν εύκολα και οι βραχίονες έρχονται σε 4 μήκη: 165, 170, 172,5 και 175mm. Ο παράγοντας Q (η απόσταση από το ένα άκρο του βραχίονα στο άλλο άκρο) είναι 145,5 mm, και είναι 1-2 mm πιο στενός από τον ανταγωνισμό.

Η Campagnolo χρησιμοποιήσει την τεχνολογία «ProTech», ενώνοντας τους 2 βραχίονες μέσα στη μεσαία τριβή, ενώ τα μεγάλα ρουλεμάν βρίσκονται έξω από το κέλυφος – αυτό επιτρέπει εύκολη πρόσβαση και προσφέρει δύναμη και ομαλότερο πεταλάρισμα.

Βάρος: 615g (172,5mm, 38T)
SRP: 347 €

Αλυσίδα Ekar «C13»

Η Campagnolo έχει αναπτύξει μια αλυσίδα ειδικά για το γκρουπ Ekar. Τα φαρδιά/στενά δόντια ταιριάζουν με τους δίσκους, προσθέτοντας ασφάλεια και η εταιρία δήλωσε ότι χρησιμοποίησε μια «μοναδική λίπανση με υπερήχους» για να παρέχει μακροπρόθεσμη αποτελεσματικότητα.

Η αλυσίδα είναι 0,25 mm στενότερη, επειδή τα κενά στα γρανάζια της κασέτας είναι στενότερα, για να ταιριάζουν στο επιπλέον γρανάζι.

Υπάρχουν επιλογές Pin και C-Link.

Βάρος: 242g
RRP: 46 € (117 σύνδεσμοι / σύνδεσμος) / 44 € (118 συνδέσεις / πείρος)

Μεσαία τριβή

Στο gravel οι συνθήκες είναι αντίξοες, οπότε η μεσαία τριβή σχεδιάστηκε να προσφέρει επιπλέον προστασία από το νερό, τη λάσπη και το τρίξιμο.

Χρησιμοποιεί έναν κατοχυρωμένο εξωτερικό δακτύλιο στεγανοποίησης, σε συνδυασμό με ένα σωλήνα πολυαμιδίου από υαλόνημα και μεγάλα, προστατευμένα εξωτερικά ρουλεμάν από ανοξείδωτο ατσάλι, που συνδέονται απευθείας με τους βραχίονες.

Η μεσαία τριβή είναι συμβατή με όλα τα πρότυπα σπειρώματος – συμπεριλαμβανομένων των αγγλικών, ιταλικών και σπειρωμάτων T47, συν BB86, BB30, BB30a, BB386, PF30 και BBright press-fit.

Βάρος: 50g
SRP: 33 €

Δαγκάνες και ρότορες φρένων

Οι υδραυλικές δαγκάνες φρένων μοιράζονται τα ίδια εσωτερικά με τα άλλα υδραυλικά συστήματα της Campagnolo, χρησιμοποιώντας τακάκια DB310 με μια «μοναδική οργανική ένωση» που έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε υγρές συνθήκες, καθώς και στο στεγνό.

Οι ρότορες έχουν πάχος 1,85 mm και είναι κατασκευασμένοι από ανοξείδωτο ατσάλι. Υπάρχουν επιλογές 140mm και 160mm.

Βάρος δαγκάνας: 420g ανά ζεύγος
Δαγκάνα SRP: 382 € (RH) // 304 € (LH)
Βάρος ρότορα: 157g (160mm) / 123g (140mm)
SRP: 36 €

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Κιρκαδικός ρυθμός και μέγιστη αθλητική επίδοση

Οι αθλητές αντοχής συχνά έχουν σχέση αγάπης-μίσους με τις πρωινές προπονήσεις. Σε αρκετούς…